.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها
.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها

زیر سوال رفتن ارزش ها به چه قیمتی ؟ ...

در سایه سکوت مردان همیشه در صحنه
بدیهی است، یکی از بارزترین مشخصه جامعه اسلامی حجاب و پوشش زنان است؛ نقطه ای که دشمن در برنامه ریزی های خود برای تجاوز به خاک فرهنگی کشورمان از آن نهایت استفاده را می کند.
"صراط" - چندی است تصاویری از دیدار تیم های بانوان فوتسال ایران و ازبکستان در رسانه ها منتشر شده است که هر بیننده ای با مشاهده آن بر تصرف خاک فرهنگی ما توسط دشمنان صحه خواهد گذاشت و شاید با خود بیاندیشد که چنین تصاویری در رسانه جمهوری اسلامی منتشر شده است.

انعکاس رویدادهای ورزشی بانوان ایرانی از چند سال گذشته با پخش اخبار ورزشی بانوان در رسانه ملی جمهوری اسلامی آغاز شد آن هم بدون تصویر. مدتی بعد، تک تصویرهایی از این مسابقات ورزشی پخش می شد - اگرچه در آن تصاویر پوشش اسلامی لحاظ شده بود- پس از آن، تک تصویرها جای خود را به چند تصویر انیمیشن گونه داد و تا یک به یک پازل قبح شکنی ها کامل شود.


به گزارش سرویس فرهنگی صراط، از چندی قبل در تصاویری که از مسابقات ورزشی بانوان به بیرون نشر پیدا می کند، حداقل پوشش نیز رعایت نشده است. می توان گفت آن چه به عنوان پوشش در آن مسابقات استفاده می شود مقتضای همان وضعیت است، اما سوال اینجاست که چرا این تصاویر به بیرون نشر پیدا می کند؟

دیر زمانی نیست که در رسانه ها نمایش برخی مسائل به عنوان تابویی بود که تصور آن که روزی شکسته خواهد شد کمتر به ذهن کسی خطور می کرد، اما زمانه زمانه ای دیگر شده و رسانه ای که باید خنثی کننده ی جنگ نرم دشمن باشد، حال به ابزار موافق جنگ نرم بدل شده است.

بدیهی است، یکی از بارزترین مشخصه جامعه اسلامی حجاب و پوشش زنان است؛ نقطه ای که دشمن در برنامه ریزی های خود برای تجاوز به خاک فرهنگی کشورمان از آن نهایت استفاده را می کند.

در این میان قصد نداریم از حضور بانوان در عرصه های اجتماعی جلوگیری شود، بلکه خواسته ما حضور بانوان ایرانی در اجتماع، با حفظ تمام شئون یک زن مسلمان ایرانی است.

تصاویری که از دیدار تیم های فوتسال بانوان ایران و ازبکستان منتشر شد، از چند منظر قابل بررسی است؛ اول این که عکاس این تصاویر مرد بوده است. دوم؛ برخی از اعضای تیم پزشکی همچنان که در تصاویر مشخص است چرا مرد هستند؟ و نکته ی سوم حضور مردان حتی در محل تمرین بانوان است. با توجه به این‌که حضور زنان در استادیوم های ورزشی آقایان ممنوع است، آیا برای حضور آقایان در اماکن ورزشی زنانه ممنوعیتی وجود ندارد؟! اما نکته ی آخر این که چرا چنین تصاویری که دارای اندک وجاهتی است به بیرون انتشار پیدا می کند.

به راستی منتشر کنندگان چنین تصاویری به دنبال چه اهدافی هستند؟ آیا قرار است این گونه تابوها شکسته شوند تا بی‌حجابی را گسترده تر از این در سطح جامعه رواج دهیم و یا عاملان انتشار این تصاویر بدون غرض و تنها از نادانی شان دست به این کار زده اند؟ از این ها گذشته متولیان ورزش کشور در کجاها سیر می کنند؟ تنها در فکر برگزاری مسابقات ورزشی دیگری هستند؟!

آن گاه که رهبر فرزانه انقلاب سخن از شبیخون و ناتوی فرهنگی می زدند، کسی تصور نمی کرد که سال ها بگذرد و کسی قدمی در اجرای بیانات معظم له برندارد و حال چند سالی است که خبر جنگ نرم و جبهه فرهنگی می دهند همانند گذشته متولیان امر خود را به نادانی زده و در صف اول جبهه دشمن قرار گرفته اند.

وقتی بسیاری از مراجع حتی مشاهده مسابقات مردان را توسط زنان دارای اشکال می دانند، چگونه می شود مشاهده تصاویر زنان بدون رعایت پوشش صحیح، خالی از اشکال باشد.

مگر جنگ نرم غیر از این است؟ تصور بر این است که در جنگ نرم به یک باره در فضای رسانه ها و صداوسیمای جمهوری اسلامی با بدن های برهنه بانوان ایرانی مواجهه خواهیم شد؟ قرار نیست به یک باره این اتفاق بیافتد، دشمن راهش را به خوبی تدوین و هموار می کند، به یقین این اتفاق چند سال بعد به گونه ای تاسف بار خواهد افتاد. وقتی تابوها یک به یک شکسته شده و حساسیت ها کمتر شود، آن گاه به خوبی می توان دید که چگونه در خط مقدم دشمن حرکت می کردیم. این نمونه کوچک می تواند، بخشی از اقدامات متعدد دست اندازی دشمن به مرزهای فرهنگی مان باشد که نگاه ویژه مسئولان دلسوز را می طلبد.

شاید امروز این عکس ها چندان به چشم نیاید اما برای آینده نه چندان دور می تواند سند خوبی بر استحاله فرهنگی ما باشد.













































منبع : صراط نیوز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد