.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها
.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها

مراسم شهادت امام رضا (ع)



مردم ولایتمدار فاریاب در آخرین روز از ماه صفر که مصادف با شهادت ثامن الحجج علی ابن موسی الرضا (ع) می باشد در حسینیه صادق آل محمد فاریاب به عزاداری پرداختندو بعداز آن از محضر حجت السلام والمسلمین حاج شیخ جواد اسماعیل نیا مدیر کل پژوهش و تحقیق حوزه علمیه خواهران سراسر کشور  بهرمند شدند.

ایشان در ابتدا عرض ارادت به پیشگاه حضرت ولی عصر حضرت مهدی موعود (عج) داشتند و به بیان مساله شرعی  ربا و آفات و مضرات  و اقسام ربا که ربا در معامله و ربا در قرض می باشد اشاره نمودند.

اسماعیل نیا در قسمت دیگری از سخنان گهربارش به شان و منزلت غریب الغربا امام رئوف و مهربان پرداخت وبیان داشتندکه:

امام رضا (ع) می فرماید:

هرکس یک بار به دیدن من غریب بیاید من سه با درآن دنیا به زیارتش می روم.

ودر جایی دیگر از پیامبر گرامی اسلام حضرت ختمی مرتبت محمد ابن عبداله (ص) درباره دو تن از معصومین اشاره داشتند که حضرت محمد (ص) می فرماید: فاطمه پاره تن من است و در جایی دیگر هم فرموده بزودی پاره تن من در خراسان دفن می شود.

مدیر کل پژوهش و تحقیق حوزه علمیه خواهران سراسر کشور در خصوص ثواب زیارت امام رضا (ع ) فرمود : یقینا در خیلی از روایات ثابت شده است که بالاترین ثواب ،ثواب زیارت امام رضا (ع) می باشد که در کتاب کامل الزیارات از ابن قولویه هم بیان شده است .


از حضرت امام جواد (ع) سوال شد که زیارت پدرت امام رضا( ع ) بالاتر است یا زیارت جدت امام حسین (ع) . ایشان فرمودند که زیارت پدرم امام رضا(ع)  بالاتر است :

بقیه را در ادامه مطلب بخوانید...

بدلیل اینکه امام حسین ع را  اکثر مسلمانان آنرا بعنوان امام و فرزند دخت رسول الله قبول دارند ولی پدرم امام رضا ع را خیلی از مسلمانان بعنوان امام قبول ندارندو بهمین دلیل پدرم غریب است و زیارتش ثواب بیشتری دارد.

حضرت امام جواد (ع) فرمود: هرکس پدرم را زیارت کند انگار یک حج و یک عمره مقبول انجام داده است یا شاید هفت حج و هفت عمره یا هفتاد حج و هفتاد عمره مقبول ثواب نصیب زائر امام رضا می شود.

حجت السلام اسماعیل نیا اشاره داشتند که حضرت امام جواد در جای دیگر در خصوص زیارت پدرش فرمودند: هرکس یک شب کنارقبر پدرغریبم به زیارت بیتوته کند مثل کسی که خدا را در عرش زیارت کرده است.

ایشان دو تا از القاب علی ابن موسی الرضا (ع)ذکر نمودند که عبارتند از :

1 - رضا ( امام جواد در این باره فرمود که اینقدر پدر من اخلاقش خوب بود که هرکس با پدرم می نشست راضی بلند می شد به همین دلیل لقب رضا به امام داده شد).

2 - غوث اللعفان ( دادرس بی پناهان ).

ودر پایان به ذکر مصیبت حضرت امام رضا(ع) و حضرت امام حسین (ع) پرداختند و همگی را به فیض کامل رساندند.






منبع :‌ وب سایت باشگاه استقلال فاریاب

نظرات 8 + ارسال نظر
سلحشوران اریا دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:49 ب.ظ http://rezafazli90.com

شیطان می گوید:



1. کسی که اذان را بشنود و به نماز نرود پدر من است



2. کسی که اسراف می کند برادر من است



3. کسی که پیش از امام به رکوع و کسی که بدون بسم الله شروع به نان خوردن می کند اولاد من است



4. کسی که این گفتار من را به کسی می گوید دشمن من است و کسی که نمیگوید دوست من است.

ا لسلام علیک یا فاطمة الزهراء دوشنبه 25 دی‌ماه سال 1391 ساعت 07:49 ب.ظ http://zahra12zahra.blogfa.com/

اى ضامن هر چه نیاز و اى امام رئوف! ما خود را به پنجره نگاه تو آویخته ایم و چشم هاى آغشته به رازمان را به ضریح تو دوخته ایم. ما را از سقاخانه لطفت سیراب کن.

گمنام چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:57 ق.ظ http://shahid42.mihanblog.com/

سلامممممممم عزیز دل
بنده وب شهید42ام...
حاجی مشکلی نداره ما قالب رو درست میکنیم....
بنر هم هیچ مشکلی نداره!!!!!!
فقط عزیز ان شاالله بعد از دی ماه هر جفتش رو باهم بتون تحویل میدیم...
من هم ایمیلم رو نوشتم آدرس وب رو هم که داری
باهم در تماس هستیم....
یاعلی

دوست دار شهدا چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:58 ق.ظ http://shahid42.mihanblog.com/

دوست عزیز ما نمیتونیم برای بلگ اسکای درست کنیم
اگه برای بلگفا یا میهن بلاگ رو قبول میکنه براش درست کنیم خبر بده

علیرضا چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 06:17 ب.ظ http://bavarirani.blogfa.com

سلام دوست خوبم.شما با افتخار لینک شدید. التماس دعا. باور ایرانی

امدادگر بصیر چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:08 ب.ظ http://emdadgar.blogfa.com/

با سلام وادب
وبلاگ شما دوست عزیز در امددگر بصیر لینک شد.
از فعالیت های بسیار خوب شما هم تشکر میکنم.
اجرتون با شهدا

[ بدون نام ] چهارشنبه 27 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:19 ب.ظ http://emdadgar.blogfa.com/

راستی فامیلی شریفتون؟؟؟

دوست دارم عبد الله عبداللهی با شم

اما دوست داشتن کجا و بودن کجا

حاجی بذار تو گمنامی بمونیــــــــــــــــــــــــــــــــم "

بسیجی منتظر پنج‌شنبه 28 دی‌ماه سال 1391 ساعت 11:29 ق.ظ http://golenargs.ibsblog.ir

ای شهید، ای آن‌که بر کرانه‌ی ازلی و ابدی وجود بر نشسته‌ای، دستی برار و ما قبرستان نشینان عادات سخیف را نیز، از این منجلاب بیرون کش".

شهید سید مرتضی آوینی
.
.
یامهدی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد