.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها
.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها

بیاییم از شهدا هزینه نکنیم ، برای شهدا هزینه کنیم ...

بسم الله الرحمن الرحیم

« یا ایها الذین آمنوا اتّقوا الله و ابتغوا الیه الوسیله و جاهدوا فی سبیله لعلّکم تفلحون »

یاد و خاطره ی دلاور مردان و شیر زنان دیارمان را در آن زمان که دزدی به خانه هایمان حمله برد و اینان که دل در گرو خدا و محبت اهل بیت (ع) داشتند شجاعانه ایستادند و نگذاشتند ذرّه ای از خاکمان و خانه مان را به نام خود کنند ، را در هفته دفاع مقدس گرامی می داریم .

 

ارزش کار آنها را به زبان آوردن نشاید و احصاء نتوان نمودن . در ارزش گذاری کار آنها همین بس که پیامبر اسلام ( ص ) فرمودند :

« کلّ حسنه بنی آدم تحصیها الملئکه إلّا حسنات المجاهدین فإنّهم بعجزون عن علم ثوابها ... »

تمام حسنات و خوبی های فرزندان آدم را ملائکه خدا می شمارند و احصا می کنند مگر حسنات مجاهدین و رزمندگان در راه خدا که آنان عاجزند از علم به عظمت اجر و پاداش کار مجاهدان .

خوشا به حال شهدا ، خوشا به حال خانواده های شهیدان ، خوشا به حال جانبازان و خانواده های صبورشان و خوشا به حال کسانی که رزمیدند و آسایش فردا را خریدند .

 

 
 

هفته دفاع مقدس بهانه ی خوبی است برای یاد کردن از همه ی این عزیزان اما چقدر درد آور است اگر همین هفته را فقط به یادشان باشیم و حتی بدتر از این در همین یک هفته هم تنها برای نمایش و خودنمایی و ... از شهدا هزینه کنیم .

البته این یادکردن ها برای خود ما مفید است ، چرا که آنان بی نیاز اند . انسانی که می خواهد در مسیر بندگی و سلوک الی الله باشد این تذکرات برایش بسیار مفید است .

بیاییم از شهدا هزینه نکنیم بلکه  برای شهدا هزینه کنیم تا جامعه ای رو به جلو در مسیر بندگی داشته باشیم . آیا شده تا به حال به این بیاندیشیم که یک جلسه ی محفل شبی با شهدا و یا یادواره ی شهدا چه تاثیر عظیمی در روحیه ی جامعه ی ما ، شهر ما ، محل ما داشته است ؟

این دلیلی ندارد جز عنایت ویژه ی خود شهدا و عنایتی که خدا نسبت به شهدا و کار برای شهدا دارد . پس مسولین فرهنگی ما راه دوری نروند و بجای هزینه های بی حساب و کتاب در مجالس و محافلی که ربطی به فرهنگ ندارند و میتوان آنها را حتی محافل ضد فرهنگ هم نامید ، اندکی هم در این راه هزینه کنند و ببینند تاثیر شگرف حظور شهدا را در بین جامعه .

 

امسال هفته دفاع مقدس حال و هوای دیگری دارد ، چرا که همراه شده با آغاز بازگشایی مدارس و دانشگاه ها و محافل علمی و پژوهشی ، و این تقارن زیبایی است . ولیتذکّر اولوا الالباب ...

گویی سلاح امروز قلم است و سنگر امروز کلاس های درس .  مدارس و دانشگاه های امروز جایی است که باید در آن با سلاح   (( قلم )) پاسدار خون شهیدان و ادامه دهنده ی راه آنان بود .

در این راه هم معلمان و دبیران و اساتید معظّم و مکرّم وظیفه ی سنگینی خواهند داشت و هم دانش آموزان و دانشجویان ، چرا که معلم و استاد خود باید دغدغه ی پیشرفت کشور در همه ی زمینه ها را داشته باشد تا بتواند این روحیه را به دانشجویش هم منتقل کند .

نکته ی آخر اینکه خطاب به همه ی معلّمان و متعلّمان عزیز ! یادمان باشد که کسب علم و پیشرفت در میدان های علمی ملازم با کسب فضیلت و ارتقای معرفت دینی است ، لذا نخبگان علاوه بر فعالیت در میدان های علمی باید هدف خود را در اعتلای انسانیت ، عدالت و فضیلت در جامعه قرار دهند .

انشاالله

در پایان یاد و خاطره ی شهدا ، جانبازان و رزمندگان دیارمان و خانواده های عزیزشان را گرامی میدارم .

اللهم الرزقنا شهاده فی سبیلک مع ولیّک الحجه ابن الحسن العسکری (عج)

به قلم حجت الاسلام والمسلمین محمد اسماعیل اسمعیل نیا

منبع : گام نیوز

http://www.gamnews.ir/module-news-21151

نظرات 4 + ارسال نظر
بسیجی منتظر پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 02:05 ق.ظ http://golenargs.ibsblog.ir

یامهدی....

محسن پنج‌شنبه 4 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 07:10 ب.ظ http://www.mesmaili.ir

السلام علیکم ایها الشهداء و الصدیقین
زندگی بی شهدا ننگ بود......

محمد سلیمیان چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:20 ق.ظ http://00120.blogfa.com

سلام عرض می کنم خدمت حسین آقا یه سوال چرا وبم را از پیوندات حذف کردی مگه مرتکب اشتباهی شدم؟ حسین آقا لطفا نام بابات را بگو

محمد سلیمیان چهارشنبه 10 مهر‌ماه سال 1392 ساعت 11:21 ق.ظ http://00120.blogfa.com

سلام عرض می کنم خدمت حسین آقا یه سوال چرا وبم را از پیوندات حذف کردی مگه مرتکب اشتباهی شدم؟ حسین آقا لطفا نام بابات را بگو

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد