حرف اول



به پایگاه اینترنتی حامی رهبر خوش آمدید
دامنه اصلی وبلاگhttp://leader.haamiyan.ir

|| دایرکتوری افسران ارزشی ||


+ 12 سایت و وبلاگ رو لینک کنید
    + 12
سایت و وبلاگ شما را لینک خواهد کرد

آموزش بازیابی پول های از دست رفته در تراست والت (Recovery Phrase)

آموزش بازیابی تراست ولت با استفاده از کلمات بازیابی (Recovery Phrase)

تراست ولت یکی از معتبرترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفته است. یکی از سوالات مهم کاربران در مورد این کیف پول، نحوه بازیابی تراست ولت و دسترسی مجدد به آن است. به هر دلیلی ممکن است برای کیف پول شما مشکلی پیش بیاید (گم شود، حذف شود و …)؛ در اینصورت، کلمات بازیابی یا عبارات بازیابی به شما کمک می‌کنند که مجدد به کیف پول Trust دسترسی پیدا کنید.

3 مقاله مربوط به تراست ولت قبلاً در بلاگ ما منتشر شده است:

1. کیف پول تراست ولت؛ آموزش کیف پول نرم افزاری Trust wallet

2. استیکینگ ارز دیجیتال چیست؟ + آموزش Staking در تراست ولت

3. پاسخ به 17 سوال مهم در مورد کیف پول Trust + آموزش تصویری

در چهارمین مقاله از کیف پول Trust، اهمیت کلمات بازیابی و نحوه بازیابی این کیف پول را بررسی می‌کنیم.

عبارت بازیابی چیست؟

تراست ولت (Trust Wallet) جهت محافظت از کلیدهای خصوصی کاربر، از استانداردِ تأییدشده‌‌‌ی جهانی استفاده می‌کند. این کیف پول، جهت افزاش ایمنی و سهولت در استفاده، یک عبارت بازیابی 12 یا گاهی اوقات 24 کلمه‌ای (Recovery Phrase) را برای مدیریت دارایی‌ها ارائه می‌کند. کلید خصوصی (private key) هر کوین و توکنی که تراست ولت از آن پشتیبانی می‌کند، از همین عبارت بازیابی ایجاد می‌شود. بعد از ایجاد یک والت، عبارت بازیابی 12 کلمه‌ای در تراست ولت به شما نشان داده می‌شود (منبع).

شما زمانی به عبارت بازیابی نیاز دارید که:

  1. دستگاه شما گم شده است.
  2. دستگاه شما خراب شده است.
  3. کیف پول از روی دستگاه شما حذف شده است.
  4. می‌خواهید یک کیف پول یکسان روی چندین دستگاه داشته باشید.
  5. یک دستگاه جدید دارید و می‌خواهید کیف پول خودتان را روی آن بازیابی کنید.
  6. برنامه را از روی دستگاه خود غیرفعال کرده‌اید و می‌خواهید دوباره وارد شوید (uninstall).
  7. پسورد یا رمز عبور (Passcode) تراست ولت فعلی خودتان را فراموش کرده‌اید و نمی‌توانید وارد آن شوید (این امکان وجود دارد که جهت افزایش ایمنی، برای کیف پول خودتان رمز عبور تعیین کنید).

هر کدام از این 7 مورد برای تراست ولت شما اتفاق بیفتد، تنها راه دسترسی مجدد به آن، استفاده از عبارات یا کلمات بازیابی است.

4 نکته در مورد کلمات بازیابی

  • اگر فردی به کلمات بازیابی شما دسترسی پیدا کند، باید برای همیشه با موجودی تراست ولت‌تان خداحافظی کنید!
  • کلمات بازیابی را در همان گوشی که تراست ولت را نصب کرده‌اید، ذخیره نکنید؛ زیرا در صورت گم شدن گوشی، دارایی‌تان ممکن است دزدیده شود.
  • بهتر است کلمات بازیابی را در یک برگه کاغذ یادداشت کرده و در یک جای امن نگهداری کنید (می‌توانید برای امنیت بیشتر، در چند برگه و چند جای مختلف این کلمات را نگهداری کنید).
  • تراست ولت یک والت مولتی کارنسی است؛ یعنی از چندین رمزارز پشتیبانی می‌کند و مختص به یک کوین یا توکن خاصی نیست. بنابراین با بازیابی آن، تمام والت‌های آن بازیابی می‌شود.

آموزش بازیابی کیف پول تراست ولت

2 روش مختلف برای بازیابی تراست ولت وجود دارد:

روش اول- اگر تراست ولت روی گوشی شما نصب نیست، از این روش استفاده کنید.

بخش راهنمای دانلود و نصب کیف پول Trust Wallet را در مقاله‌ای که ابتدای همین مطلب به شما معرفی شد، مطالعه کنید.

پس از دانلود برنامه Trust Wallet و باز کردن آن، بر روی گزینه “I already have a wallet” (من قبلاً یک کیف پول داشتم)، کلیک کنید. ما ‌می‌خواهیم وارد حساب قدیمی تراست ولت خودمان شویم، پس از این قسمت استفاده می‌کنیم (از گزینه “create a new wallet” نیز برای ایجاد یک کیف پول جدید تراست ولت استفاده می‌شود).

در گام بعد، پس از کلیک بر روی گزینه “I already have a wallet”، از شما خواسته شده سیاست حریم خصوصی و اصطلاحات این سرویس را مطالعه کنید.

برای پذیرش این موضوع، تیک تایید را مطابق تصویر زیر فعال کرده و روی گزینه “Continue” کلیک کنید.

در این مرحله، روی گزینه “Multi-Coin Wallet” کلیک کنید.

در صفحه زیر، باید 12 یا 24 کلمه بازیابی را وارد کنید. دقت کنید که کلمات به ترتیب، دقیق و با یک space (فاصله) وارد شوند.

پس از وارد کردن کلمات بازیابی، روی گزینه “IMPORT” کلیک کنید.

روی گزینه “DONE” کلیک کنید یا با استفاده از علامت ضربدر، پنجره را ببندید.

پیام بعدی، مربوط به پوش نوتیفیکشن Trust Wallet است (پیامی که بر روی صفحه نمایش گوشی شما ظاهر می‌شود). برای مثال، زمانی که تتر در کیف پول دریافت می‌کنید، پیام دریافت تتر بر روی گوشی شما نمایان می‌شود. برای مشاهده کیف پول Trust، می‌توانید روی گزینه “ENABLE” (فعال کردن) کلیک کنید یا پنجره را از طریق علامت ضربدر ببندید.

تبریک! ما کیف پول Trust را بازیابی کردیم و اکنون به تراست ولت قبلی‌مان دسترسی داریم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، Trust Wallet من بازیابی شده و دارایی بیت کوین و اتریوم که از قبل داشتم، در کیف پولم وجود دارد.

تا اینجا روش بازیابی را بررسی کردیم که شما تراست ولت را روی گوشی خودتان نصب نداشتید. در ادامه، سراغ روش دیگر بازیابی در تراست ولت می‌رویم.

روش دوم- اگر تراست ولت روی گوشی شما نصب است و می‌خواهید یک کیف پول دیگر بر روی این برنامه ایجاد کنید، از این روش استفاده کنید.

وارد کیف پول تراست ولت خودتان شوید و روی آیکن “تنظیمات” در پایین صفحه کلیک کنید.

در صفحه زیر، روی گزینه “Wallets” کلیک کنید.

لیست کیف پول‌های خودتان را در این صفحه مشاهده می‌کنید. روی علامت + در بالای صفحه کلیک کنید.

روی گزینه “I already have a wallet” کلیک کنید. از اینجا به بعد، روش اول تکرار می‌شود و مطابق آن عمل کنید.

صحبت پایانی

کلمات بازیابی برای حفظ امنیت کیف پول Trust بسیار اهمیت دارد. فراموش نکنید که آنها را در جای امنی نگهداری کنید. اگر سوالی در مورد بازیابی کیف پول تراست دارید، خوشحال می‌شویم در بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید.

بیکاران پر غصه یا شاغلان بی غصه؟

کسانی که مسئولیت بزرگی در کشور بر گردن دارند، مثل یک مسئول بزرگ رفتار می کنند و سخن می گویند، چیزی که الان برای مردم ایران ضرر دارد، شنیدن حرف های الکی خوش، به کام عده ای خاص است، شنیدن حرف های بی منطق است، دیدن خلاف گفتار و کردار بعضی هاست، از شاخه ای به شاخه ای دیگر پریدن است، اینهاست که برای مردم ایران ضرر دارد، کسانی که به قدرتی می رسند، نباید هرگز فکر کنند همیشه و در همه جا و در همه حال حتی قبل از تولد هم حق با آنها بوده و در آینده هم حق با آنها خواهد بود، در جایی اگر اشتباهی علنی هم بکنند در عذر خواهی از مردم برای خود حقانیت قائلند.

اگر یک انسان واقعا نداند که دین و آخرت مردم چی هست، طبیعتا نباید غصه ای بخورد، چرا که غصه خوردن برای دین و آخرت مردم، و اینکه اصلا، غصه خوردن برای هر چیزی که باشد، زمانی در یک انسان بوجود می آید، که درد مردم را بفهمد، و چون نمی تواند برای آنها آنچنان که باید کاری بکند، غصه می خورد، مجبور است آنها را آگاه کند، به آنها بگوید، که بله نمی شود کسی را با زور به بهشت برد ولی می شود که از روی جهل و عناد و بی تدبیری، مردم را ناخواسته به سوی جهنم برد، برای همین است که خیلی ها غصه می خورند، و البته اینها بیکار نیستند، این درست نیست، غصه خوردن به خاطر دانستن است، نه ندانستن، به خاطر فهمیدن است، نه نفهمیدن، به خاطر بیکاری نیست، چون آدمی که بفهمد غصه می خورد نه آدمی که نمی فهمد، این طبیعی است که وقتی یک انسان توان درک چیزی را نداشته باشد نمی تواند هم غصه ای بخورد، چون غصه خوردن به خاطر بیکاری نیست به خاطر درک کردن و رنج کشیدن از مسئله ای خاص است.

دست بلند ایران در مذاکرات

انقلاب اسلامی ایران در مدت سی و شش سال از عمر خود، به این خاطر که ارکان اصلی اش، ولایت فقیه و رهبری بوده است، به دژ نفوذ ناپذیری تبدیل گشته است، که باعث یکپارچگی، و هویت یابی اکثریت جهان اسلام گردیده است، و این خطری است که موجودیت جهان خواران آمریکائی و صهیونیستی را تهدید می کند.

انقلاب اسلامی همراه با ارزش هایش، مرزهای جهانی را درنوردیده، و آنها برای همین ترسیده اند، و به چیزی جز نابودی نظام ایران فکر نمی کنند، و این ساده لوحی است که عده ای فکر کنند، می توانند در مذاکرات در مواردی با آنها کنار بیایند.

همین مذاکرات است که می تواند نام ایران و حقانیت انقلاب اسلامی ایران را در دنیا ثبت کند، بمب اتم برای آنها خطرناک نیست، در نظر آنها ارزش های انقلاب اسلامی، و گسترش آن بین جهانیان، خطرناک تر از هر بمب اتمی است، چرا که انقلاب اسلامی و ارزش هایش، به قدری محبوب همه انسانهای آزادیخواه جهان هستند، که می توانند دنیا را فتح کرده، و قلب ها را تسخیر کنند.

انقلاب اسلامی به خاطر محبوبیتش دارد دنیا را فتح می کند، و در این اوضاع مذاکراتی ضعیف، همچون سمی مهلک برای آرمانهای انقلاب اسلامی و پیشرفت ایران است، این ارزش های انقلاب، و منطق و استدلال قوی جمهوری اسلامی است، که آنها را نگران کرده است.

این مذاکرات یک مذاکرات معمولی نیست، این مذاکرات ضامن بقای ارزش های انقلاب اسلامی و آرمانهاست، این مذاکرات اسطوره ساز حقانیت انقلاب اسلامی شده است، و یکی از مهم ‌ترین ابعاد اقتدار ملی ایرانیان محسوب می شود، و جهت گیری صحیح و انقلابی در این مذاکرات، که به فرموده حضرت آقا، مقام معظم رهبری (حفظ اله) اگر بر اساس حکمت، عزت و مصلحت باشد، به راحتی می تواند راهگشا باشد.

لازمه دلاوری دلواپسی است

آمریکا و غرب هم اکنون در حالی که امتیازات نقد و جبران‌ ناپذیری دارند می ‌گیرند، هم چنان مایلند توافقات ادامه پیدا کند، آنها به راحتی هر جا که بخواهند می‌توانند زیر میز بزنند، و تا زمانی که در حال امتیاز گرفتن باشند بازی را به هم نمی زنند، ولی به محض اینکه بخواهند کوچکترین امتیازی بدهند، پایان مذاکرات و شکست مذاکرات اعلام می شود.

ارزش های انقلاب و آرمانهای شهدا و استکبار ستیزی مردم ایران با عافیت طلبی و خوش باوری عده ای خاص در مذاکرات گرو گذاشته شده است، ناتوانی آنها در برابر تیم های مذاکراه کننده به چشم نمی آید و روحیه مقاومت مذاکره کنندگان هم در برابر آنان به هیچگونه ای وجود ندارد.

همان ها که چون همه برگ های خود را در گرو اجرای توافق نامه ژنو، همان اول و به هر شکل ممکن، و توجیه ناپذیری روی میز مذاکرات گذاشته اند، و حال به هر صورتی که هست می خواهند آن اشتباه را ادامه بدهند، و باز هم حتما امتیازات جدیدی را به طرف مقابل بدهند، مگر این مذاکرات در این چند ماه، غیر از ضرر برای ایران، و سود برای آنها چیز دیگری هم داشته است؟.

آنها در همان حال که دارند امتیاز می گیرند، ضربه های خود را می زنند، و استفاده تبلیغاتی زیادی هم برای اعمال غیر انسانی خود راه می اندازند، با رسانه ها و تریبون هایشان، اقدامات خودشان را علیه مردم و نظام ایران را، برای امنیت جهانی اعلام می کنند، و دولت هم فقط لبخند تحویل می دهد.

آمریکائیان ادعا می کنند، که اتحاد دوستان ما، و با رهبری ما، برای امنیت جهانی و علیه سلاح های اتمی ایران، از اصول و راهبرد ما برای رهبری دنیای آزاد است، و این مزخرفات را با صدای بلند، در تریبونها و رسانه ها فریاد می زنند، تا در بین جهانیان خشونت را به ایرانیان نسبت بدهند، تا در افکار عمومی جهان، بمب اتمی و امنیت جهان را، به ایرانیان و خصوصا انرژی هسته ای ایران ربط بدهند.

و می بینیم که فیلم های ضد ایرانی و ضد تمدن ایرانی هم ، هم زمان با ادامه مذاکرات، و قبل و بعد از مذاکرات، که الان مدت هاست، که به نمایش گذاشته می شود، تا در بین واقعیت های جامعه ها و تصورات رسانه های جهانی، همراه با مذاکرات در حال انجام، یک هماهنگی بین مذاکرات واقعی، و آرمان های هالیودی صهیونیستی، که در حال پخش است شکل بدهند.

مذاکرات، نماد مبارزه علیه زورگویی

مردم ایران پی برده اند که انرژی هسته ای برای ایران و نسل های آینده ایران، دارای مفهوم، ابعاد، ارزش ها و ویژگی های منحصر به فردی است که قابل معامله نیستند و ارزش آن را نمی شود با چیزهایی دیگر مقایسه کرد، چرا که بحث علم و صنعت و پیشرفت نسل های آینده ایران در میان است، از همین رو امتیاز دادن ایران فقط باید در راستای شفاف سازی بیشتر باشد، نه محدودیت در علم و دانش و فن آوری های صلح آمیز هسته ای ایران.

شرایط سیاسی در هیچ کجای دنیا بر این قرار نگرفته که کشوری را از حق خودش محروم کنند، عقلانیت سیاسی و دشمن‌ شناسی به ایرانیان آموخته است همه دیکتاتوران تاریخ در موضع ضعف، اول به دوستی روی می آورند، و با مذاکره و گفتگو ، کاری را که نتوانستند با زور آن را انجام دهند، کار خود را به پیش می برند، و اگر لازم باشد به زاری و عذر خواهی هم متوسل می شوند، ولی اهدافشان هیچ تغییری نمی کند، فقط راه های رسیدن به اهداف خود را عوض می کنند.

امریکائیان می خواهند ایرانیان را در مذاکرات، ناچارا مجبور به مصالحه کنند، آنها خواهان شناختن حق ایران نیستند، برای آنها حق دیگران اهمیتی ندارد، آنها معتقدند و اعلام می کنند، که فشارها و تحریم های اقتصادی ما، ایران را به پای میز مذاکره کشانده است، پس طبیعتا همانطور که می گویند، می خواهند در مذاکرات میوه های به ثمر رسیده، سی ساله تحریم ها و فشارهای خود را بچینند، نه اینکه بخواهند حقوق مشروع و مسلم ایران را، بعد از سی و پنج سال دشمنی بدهند.

از طرفی آنها گیج شده اند، و از تصمیمات سخت سخن می گویند، نخبگان و سیاستمداران آمریکایی و غربی بارها اعلام کرده و می کنند که تحریم ها و فشار شدید اقتصادی توسط آمریکا و هم پیمانانش، ایران را بر سر میز مذاکره کشانده است، و ما در این مرحله موفق شدیم، و در ادامه می گویند، اما چرا دولت ایران هنوز نشانی از اراده ای برای دست برداشتن از توسعه برنامه هسته‌ای خود، که مردم و مقامات ایرانی، همچنان آن را حق مسلم خود می‌دانند، نشان نمی ‌دهند؟.

زيباترين تولد تاريخ بشريت

خداوند همانگونه که دریا را بر موسی (ع) شکافت، کعبه را نیز بر فاطمه بنت اسد شکافت ، تا انسانها شاهد تولد کمال انسان، به اوج عرش خداوندی باشند، و آغاز حیرت آدمی باشد بر این مولود مبارک امیر المومنین حضرت علی (ع)، که سرفراز ترین قله معرفت است، همان که به مریدانش می آموخت که رفعت یک انسان در آزادگی اوست و این چنین بود که روح های بزرگ در برابر عظمت این کودک یک به یک، به زانو در می آمدند .

اندکي درنگ کن، یا بنت اسد، هم اکنون کعبه را خواهي ديد که از شوق حضور طفل تو، سينه خواهد شکافت، کعبه هرگز شکوه کودک تو را تاب نخواهد آورد، عظمت کودک تو، آسمان ‏ها را به زانو در می ‏آورد، چرا که کامل کننده دين احمد و سنگ صبور محمد (ص) به دنیا می آید، کسی که بيابان‏ های خشک ظلم و تبعيض را ، به سر سبزترين باغ‏ های عدالت پيوند خواهد زد.

و به یک باره، کعبه از شوق حضور نوزاد آغوش گشود، و فاطمه را چون جان شيرين پذيرا شد، فاطمه بنت اسد (س) ، به درون خانه خدا فراخوانده شد، و مهمان مائده‏هاى آسمانى گشت، تا زيباترين تولد تاريخ بشريت، به نام مبارک حضرت على (علیه السلام) ثبت شود.

کعبه شکاف برداشت، دیوارهای خانه کعبه که مرکز عالم است و کانون سکون زمین، با لبخندی لب باز کردند و نام علی (ع) را همچون کلامی مقدس بر زبان آورند، و ای مولای ما، تو آغاز شدی از خانه ای که صاحبش، تو را برای شگفتی تمام کائنات آفرید، گویا صاحب این خانه، بیش از همه با تو نرد عشق می باخت که آغاز ماجرایت را از قلب خانه خویش رقم زد، همه آفریدگان از هر جای زمین سرک کشیدند تا تو را نظاره کنند، تا بدانند این مولود کیست که خداوند زادگاهش را در خانه خویش قرار داده است.

خوش آمدی ای مرد روزهای سخت در راه ، ای ولایت مهربانی ، ای دولت عدالت و عشق ، خوش آمدی ای دست کریم گره گشا ، ای نطق بلیغ توحید ، هارون پشتیبان محمد(ص) ، نگاه کن که احمد چگونه دلگرمِ آمدن توست ، چگونه لبخند شکر بر لبان مبارکش نشسته است ، و ذوالفقار ، بی تاب رخسار تو ، به آتیه ای می اندیشد که چون عصای موسی ، در دستان قهرمان تو اعجاز کند و اسطوره بیافریند ، تا خروش رعد آسای ذوالفقارت ، پیوسته دل دشمنان خدا را به لرزه در ‏آورد.

شیوه جنگیدن با زود باوران تاریخ

شیوه جنگیدن و چگونگی آن اهمیت فراوانی برای بقای یک ملت دارد و در اصل جنگ مرگ و زندگی، شرافت و عزت و فرهنگ یک ملت در میان است، اینجاست که شیوه جنگیدن در صحنه مذاکرات، که همان صحنه واقعی جنگ است، باید به چشم یک جنگ واقعی و تمام عیار نگریسته شود.

بخش عظیمی از ارتباطات و تعهدات، مستند به گفتارها هستند، و ساختارهای بیانی آسان ترین راه، برای پیروزی در یک نبرد مذاکراتی و حیاتی ست، چرا ایران باید توافقنامه ای را امضا کند که دشمنانش را در باره ایران به طمع بیشتر بیاندازد؟ توافق نامه ژنو خیلی از مفاد آن محرمانه بود، حالا چه شده است که اتحادیه اروپا، در بیانیه حقوق بشری اش، ایران را ملزم به اجرای آن توافق نامه می کند.

همچنین آنان از ایران می خواهند، بیماری روحی روانی و شیطانی همجنس گرایی را هم به رسمیت بشناسد، مگر آنها در مذاکرات محرمانه چه چیزی شنیدند که با وقاحت تمام، این طور به مردم و نظام ایران توهین می کنند، چرا بعد از مذاکرات محرمانه و توافق نامه ژنو، آنها علنا سیاست تحقیر و تحمیل را در مقابل مردم ایران در پیش گرفته اند؟.

در زمانی که ایران زبانش دراز است و برهانش قاطع، چرا باید امتیاز بدهد، آنها هیچ مدرکی از ساخت سلاح هسته ای در ایران نداشته و ندارند، و فقط به بهانه های سیاسی، سی و پنج سال است دشمنی خود را با مردم ایران شروع کرده اند و کتمان هم نمی کنند، آنها با سیاست و درایت استکباری شان، قرنهاست که بر سر بعضی از زودباوران تاریخ می کوبند و امتیاز می گیرند.

در زمانی که خود شعار مرگ بر آمریکا در راه پیمایی سیزده آبان92 ، به یک اهرم فشار در مذاکرات تبدیل شده بود، چرا باید اهرم فشار بیست درصد هم در همان زمان به گرو گذاشته شود، گرفتن حق بدون جدیت قابل وصول نیست، و شایستگی زیادی می خواهد، دولت اعتدال با اینکه نگران اقتصاد و پیشرفت ایران است، ولی رویه ای را در پیش گرفته که باعث شده دشمنان ایران بر ما طمع بیشتری بکنند، و گفتگوی تلفنی حسن روحانی و اوباما، و مذاکرات نسبتاً طولانی جواد ظریف با جان کری وزیر خارجه آمریکا، یک قبح ‌شکنی آشکار علیه نماد مبارزه با آمریکا و استکبار ستیزی بود.

 

صبر لايتناهى خدا در جانكاه ‌ترين حادثه آفرينش

بعد از درگذشت ملكوتی فاطمه زهرا (سلام الله عليها)، بشریت، سرگشته به دنبال مرهمی است تا زخم نبود روح بخش ایشان را در عالم فانی التیام بخشد، و امروزه ما شاهد تلاش انسان ‌های پاكی هستیم كه به دنبال معنویت فاطمه (س) در رفتار روزمره خود هستند، و با تذكره و یادمان ‌هایی سعی دارند، آوای خوش چشمه كوثر را در یادشان زنده نگه دارند، از همین روست كه هر چه انسان برای درك حضرت فاطمه (س) تلاش می‌ كند، بركت آن به خودش می‌ تابد، و این اصل وجودی نعمت حضرت فاطمه (سلام الله علیها) است.

دخت گرامی رسول خدا، یا زهرای مرضیه (س) ، شهادت می دهیم پس از رحلت پدر بزرگوارت، رسول خدا (صلوات اله علیه)، آنچه ندیدى آرامش بود و آنچه نیافتى مجالى براى فریاد زدن، هر چه بود اشك‌ هاى على و حسنین و زینبین بود و لرزش گونه ‌هاى على به هنگام شست و شوى پيكر مطهر تو ، یا فاطمه جان (س)، صبر لايتناهى خدا در جانكاه ‌ترين حادثه آفرينش در تو به تجلى نشسته است، و آنچه جانسوز است، صبر توست در مصائب على، و صبر على است در مصائب تو، و از همه دردناک تر، تشييع شبانه و مظلومانه و بی نشان تو بوده است.

فاطمه زهرا (سلام الله عليها)، بانويي كه در مباهله به حكم قرآن مجيد شركت داشت، و از اهل بيت عليهم السلام، يگانه بانويي بود كه به مقام عصمت و طهارت، چون پدر و همسر و فرزندانش آراسته بود، او در غير مقام نبوت، در اخلاق و علم و كمالات نسبت به پدر نسخه ‌ای مطابق اصل بود، و مثل همه ائمه (عليهم السلام)، سيره و رفتار، گفتار و کردارش، دين و شرع، و دليل احكام الهی است.

فاطمه (سلام الله علیها) بركت بسيار ارزشمند خداوند بر انسان

وجود مبارك حضرت فاطمه عليهاالسلام تنها يك تفكر يا تصور يك حقيقت حيات بخش نيست بلكه تجسمي عيني و زنده از بركت بسيار ارزشمند خداوند بر انسان است اگر تا قبل از حضور ايشان در عالم خاكي انسان معناگرا مجبور بود گوشه‌هايي از نعمت يك زن مقدس را در اسطوره‌ها، الهه‌ها و افسانه‌ها جستجو كند يا متوسل به پاكدامني حضرت مريم(ع) يا خردمندي آسيه و وفاداري سارا بشود، بعد از تجسم خاكي و عيني حضرت فاطمه الزهرا (سلام اله عليها) براي انسان كمال‌گرا يك الگوي زنده و جاويد پديد آمد و آن شخصيتي والا به نام فاطمه (سلام اله عليها) دختر رسول اكرم بود که در دامان مادري بزرگ شده بود که حضرت محمد (صلوات الله عليه) از آن دامان به معراج رفته بود، يا فاطمه جان (س) يا زهراي مرضيه شهادت مي دهيم تو مطهره شهيده خاندان نبوت هستي و به سبب ستم ابوبکر و عُمر بن خطاب به شهادت رسيده اي ..

 

 

هم سنگ دارائی های بلوکه شده ایران چیست

در این زمانه ما و در جهان امروز ، چشمی همچون چشم امام (ره) می خواست، تا آینده انقلاب را ببیند و بگوید آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند، و از همان زمان، حکایت ایران و امریکا، همان کهنه حکایت، خیر و شر تاریخ شده است، که از عهد عتیق بوده و تا نابودی باطل ادامه خواهد داشت، و اگر تقدیر مدتی ملت ایران را از شکوه و بزرگی و جایگاه اصلی خودش در جهان انداخت ایرانیان با نبوغشان به پیکار تاریخ رفتند و دوباره به جایگاه اصلی و  شایسته خودشان در جهان برگشتند.

امام خمینی (ره)، بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران، مرد بزرگ و رهبر شجاعی بود، و حالا مردم ایران ثابت می کنند که آن بزرگوار بی هدف زندگی نکردند، مردم سرافراز ایران ثابت می کنند که خون پاک شهدای شان، بیهوده بر زمین نریخته است، همه دنیا می دانند، که آنها مردان بزرگ و شجاعی بودند، و حالا این وظیفه مردم ایران است که به دنیا بگویند که به آرمانهای امام (ره) و شهدایمان احترام می گذارند، و ثابت می کنند که شهدایشان بیهوده و بی جهت شهید نشدند.

ملت ایران به رهبری امام خمینی (ره) حیثیت ملی مذهبی خود را باز یافتند، و به لحاظ معنوی به خود آمدند و به ریشه‌ های دین خود اسلام ناب روی آوردند، قادر به بازسازی خود از نو گشتند و با تکرار تاریخ ، با اقتدار، با توانمندی‌‌‌ های خلاقانه جدید، و با ارزش های الهی انسانی و بشر دوستانه به صحنه جهانی برگشتند.

این انقلاب اسلامی ایران بود که به همه مسلمانان و مستضعفان جهان نشان داد، تنها راه نجات بشر و دست يابی به مشروعيت و مقبوليت در بین مردم، عمل بر پايه دستورات آخرين دين الهی ، اسلام است، دينی که براي همه جهانیان، برنامه و سخن دارد، و انقلاب اسلامی به خوبی نشان داده است، که تنها راه نجات ملت ها، اسلام و نگاه به توانائی های خودشان در داخل است، دشمن شدن آمریکا با مردم و نظام ایران، برکاتی برای مردم ایران داشته است، که جدای از خود سازی و خود باوری ایرانی و پیشرفت های ایران در جهان امروز، به همه دارایی های بلوکه شده ایران می ارزد.

پیام انتخابات

ادامه نوشته

ولایت فقیه تمرکز و قبضه اقتدار ماست

روز دوازده بهمن سال57 در ساعت ۹:۲۷:۳۰ دقیقه بامداد بود که هواپیمای حامل امام خمینی (ره) در فرودگاه مهرآباد برزمین نشست، پرنده ای به ایران آمده بود، نوری وارد شده بود و در بزرگ باز شده بود، سرتاسر باغ را پیمود، پله ها را پایین آمد حکم پیری داشت که عبا بر تن می کند، شکاف انداخت و بر دل ها نفوذ کرد، طول جمعیت استقبال کننده از امام عزیز به ۳۳ کیلومتر رسیده بود، از خفت و خواری زمان قبل خبری نبود، چشمها باز شده بود، انقلاب اسلامی ایران برای مردم ایران حلاوت و سکر صبح را داشت، دیگر این تن مال ما نبود قبل از آن هم مال ما نبود، مردم از محفظه چهام وجود پریده بودند به شاخه اول، این حالت را از قبل می شناختند، وقتی که گرایه امانشان نمی داد، یقین آدمی ما همانی نیست که نام ما را داشت، پرده ای مخفی تر و در بهمن1357 این پرده افتاد، مردم ایران در ولایت چیزی دیدند که کیمیا است.

و جمهوري اسلامي با رهبري داعیانه امام خميني، نتيجه و برآيند انقلاب اسلامي شد كه در سال 1357 به پيروزي رسيد، و جانشين نظام وابسته سلطنتي پهلوي گرديد، هدف امام این نبود که مردم ایران با نادیده گرفتن اصول و ارزشهای الهی اسلامی انسانی به قدرت برسند، اگر امام و مردم از اصول و ارزش ها پیروی کردند و سختی های زیادی را متحمل شدند در عوض سرافراز ، پیشرفته ، مستقل و الگوی جهانیان شدند.

ادامه نوشته

کم سواد های انقلابی

ملت ایران شرم دارند مسئولینی داشته باشند که آنها را کم سواد و حسود و نشخوار کننده سیاسی بخوانند ، مردم ایران شرم دارند از اینکه با یک توافق نامه نیم بند هر روزه بیشتر از قبل تهدید شوند ، ملت ایران شرم دارند که مسئولانشان ایست و عقبگرد را به خاطر داشته باشند، ولی تاخت را فراموش کرده باشند.

یک ایرانی از خود شرم می کند که چنین مسئولانی عربده کش و تند خوئی دارد، که انتقاد کنندگانش را کم سواد می خواند، و بعضی از مردم (خود نگارنده) که در برهه ای کرایه کشی شغل دومشان بوده و هست، افتخار نمی کنند که چنین رئیس جمهوری دارند، و معتقدند کسانی که قدرت استدلال ندارند سلاح زشت گویی را انتخاب می کنند.

مذاکرات ژنو چون محصول خون شهدا و آرمانهای انقلاب اسلامی و امام راحل و همه مردم است، همه حق مشورت و انتقادات دلسوزانه را دارند، تا نظر بدهند چه کم سواد باشند و یا مثل خودشان علامه دهر باشند، همه حق اظهار نظر و انتقاد را دارند، مردم می دانند که آنها اگر در اين حوزه قدرتي پيدا كنند قداست و ارزش های انقلاب را از بين می برند.

مگر ما برای نان انقلاب کردیم که همه ما را با چماق گرانی می کوبند، البته بله درست است اقتصاد اولین موضوع مهم در راس همه برنامه هاست، ولی متاسفانه می بینیم که سبد کالایی حتی تصاویر ناراحت کننده اش هم به همه جهان مخابره شد، و آیا با یک عذر خواهی عزت مردم ایران برگردانده می شود، همین عذر خواهی ممکن است فردا در توافق ژنو اتفاق بیفتد، ولی از جیب چه کسی عذر خواهی می کنند، از کیسه ملت خرج کردن و بعد عذر خواهی کردن که کاملا بی تدبیری است.  

آقای ظریف در جایی گفتند ایران با یک بمب امریکایی فلان می شود ، عده ای از نخبگان و دلسوزان نظام از نمایندگان مجلس و مسئولان رده بالا با دلسوزی گفتند این حرف درست نبود، آنها که دیگر لبو فروش و کرایه کش نبودند، که آقای ظریف پشت تریبون بیاید و بگوید این از اقتدار ماست ، و هر کس این را بفهمد دیگر نشخوار سیاسی نمی کند.

ادامه نوشته