آقا بیا....

 

حال دلمان‌ بی تو دچار تغییر

برگرد که شد آمدنت خیلی دیر

پایانِ تمام جمعه هامان گریه

آغاز تمام شنبه هامان دلگیر!

مداحی مدافعان حرم

حاج میثم مطیعی

سوی شهر ما، شهیدی آوردند (به یاد شهدای مدافع حرم)

اين گل را به رسم هديه
تقديم نگاهت كرديم
حاشا اينكه از راه تو
حتى لحظه اي برگرديم
يا زينب

از شام بلا، شهيد آوردند
با شور و نوا، شهيد آوردند
سوي شهر ما، شهيدي آوردند

(یا زینب مدد.......

جهت دانلود و دیدن متن کامل به ادامه مطلب بروید

ادامه نوشته

ختم سوره واقعه! حتما بخونید در هر چند سال یکبار شرایط اینطوری میشه!

سلام
ختم پرسود سوره واقعه، برای تمام حاجات! از دستش ندید ! چون شرایط خاصی داره! ممکنه به این زودی دیگه اتفاق نیفته.
این ختم سوره واقعه با بقیه ختم ها که تا حالا انجام دادید فرق داره ،چرا؟ چون شرطش اینه که اول ماه قمری باید روز دوشنبه باشه به همین خاطر اکثر علمای عرفان مانند سید علی قاضی و آیت الله بهجت و ... برای حاجات به این ختم سفارش میکردند ممکنه این ختم اصلا توی سالی اتفاق نیفته ولی توی سال 95 خوشبختانه دو مورد داریم:
1- اول محرم شده دوشنبه 12 مهر95
2- اول جمادی الاول شده دوشنبه 11 بهمن 95

 *ایت الله بهجت و ختم سوره واقعه:

 در کتاب زمزم عرفان صفحه 219 و 220 از قول ایت الله بهجت امده : "من در مورد ختومات از استادم (مرحوم آیت الله قاضی) چیزی نمی پرسیدم. اما گاهی خود ایشان می‌فرمودند. از جمله ختم سوره مبارکه واقعه که در ماه قمری‌ای که اولین روز آن، دوشنبه باشد است.

 *سید هاشم حداد(شاگرد سید علی قاضی) و ختم سوره واقعه :

 علامه محمد حسین تهرانی در کتاب مطلع الانوار جلد 2 ص 154 می گوید : سید هاشم حداد ختم (اذا وقعت) را دستور دادند که چون در روزاول ماه دوشنبه بود بجا آورده شود، در روز اول یک مرتبه، در روز دوم دو مرتبه، و به همین طریق بالا رود تا روز چهاردهم.

 *عارف سوخته ایت الله محمد جواد انصاری همدانی و ختم سوره واقعه :

علامه محمد حسین تهرانی در کتاب مطلع الانوار جلد ص 388 از قول ایت الله انصاری می گوید: اول هر ماه که روز دوشنبه باشد شروع به خواندن سوره مبارکه ﴿ اذا وقعت الواقعه ﴾ نموده هر روزی به عدد ایام ماه بخواند؛ به این طریق که روز اول یک مرتبه و روز دوم دو مرتبه تا روز چهاردهم که چهارده مرتبه خوانده شود؛ و هر روز پنج شنبه هم دعای زیل را بخواند. این ختم جهت وسعت معیشت مجّرب است و دعا این است: بسم الله الرحمن الرحیم یا واحِدُ یا ماجِدُ، ، یا جَوادُ، یا حلیمُ، یا حَنّانُ، یا مَنّانُ، یا کَریمُ اَسْألُک تُحْفَةً مِنْ تحَفِکَ تَلُمُّ بها شَعْثی وَ تَقْضی بها دَینی وَ تُصْلِحُ بها شَأنی برَحْمْتِکَ یا سَیدی اَللّهُمَّ اِنْ کانَ رِزْقی فِی السَّماءِ فَأنْزِلْهُ وَ اِنْ کانَ فِی الْاَرْضِ فَأخْرِجْهُ وَ اِنْ کانَ بَعیداً فَقَرِّبْهُ وَ اِنْ کانَ قَریباً فَیسِّرْهُ وُ اِنْ کانَ قَلیلاً فَکَثِّرْهُ وَ اِنْ کانَ کَثیراً فَبارِکْ لی فیهِ وَ أرْسِلْهُ عَلی اَیدی خِیارِ خَلْقِکَ وَ لا تُحْوِجْنی اِلی شِرارِ خَلْقک. وَ اِنْ لَمْ یکُنْ فَکَوِّنْهُ بکَینُونِیَّتِکَ وَ وَحْدانِیتِکَ، اَللّهُمَّ انْقُلْهُ اِلَیّ حَیثُ اَکُونُ وَ لا تَنْقُلْنی اِلَیهِ حیثُ یکُونُ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شَِیءٍ قَدیرٌ. [یا حَی یا قَیومُ، یا واحِدُ یا مَجیدُ، یا بَرُّ ] یا رَحیمُ یا غَنی، صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ تَمِّمْ عَلَینا نِعْمَتَکَ، وَ هَنِّئْنا کَرامَتَکَ، وَ اَلْبسْنا عافیتَکَ [بِرَحمَتِکَ یَا اَرحَم الرَّاحِمِینَ وَ صَلَّی اللهُ عَلیَ مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ الطَّاَهِریِنَ

 ***اما طریقه انجام ختم :

توی سه نکته بالا فکر کنم دستگیرتون شد چطوری ختم خونده میشه ولی یه بار دیگه میگم:
علامه مجلسی در کتاب بحارالانوار جلد 90 ص 315 ،برای گشایش در کارها و افزایش روزی و رفع گرفتاری ها و مشکلات از امام سجاد نقل کرده : "شخص گرفتار در ماهی که روز اول ان دوشنبه باشد شروع بخواندن سوره واقعه کند و در روز اول،یک مرتبه و در روز دوم،دو مرتبه بخواند ، تا روز چهاردهم که چهارده مرتبه سوره واقعه را بخواند و چون به پنجشنبه رسید این دعا را نیز یکبار بخواند : دعا در قسمت قبلی اومده همون رو بخونید
 موفق باشید

اطلاعیه بسیار مهم

با عرض سلام خدمت رفقا و دوستان همیشگی پایگاه اینترنتی امام منجی(عج)

دوستان عزیز در ایام محرم فعالیت ما روی کانال تلگرام وبلاگ به آدرس :

https://telegram.me/emamemonji

متمرکز خواهد بود.لذا از تمامی دوستانی که مایل هستند از محتوای بروز اعم از مقاله و عکس و موزیک و ویدئو در این ایام روحانی استفاده کنند درخواست میکنیم عضو کانال تلگرام ما شوند.

یاحق به حق مولا علی (ع)

اربعین کلیمی! حتما بخونید

فردا  ( پنجشنبه 14 مرداد 1395 ) همزمان با ولادت با سعادت حضرت معصومه (سلام الله عليها) اربعين كليمي شروع مي‌شود. اين تعبير كه در لسان بزرگان وارد است از ايه‌ي « وَوَاعَدْنَا مُوسَى ثَلاَثِينَ لَيْلَةً وَأَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِيقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِينَ لَيْلَةً » ماخوذ است.
🌺 آیت الله جوادی آملی در اين باره مي فرمايند:
" از اول ذی القعده تا دهم ذی الحجه چهله ی وجود مبارک موسی کلیم بود. در آن روایتی که فریقین از وجود مبارک رسول گرامی (علیه و علی اله آلاف التحیة و الثناء) نقل کرده اند که اگر کسی چهل شبانه روز مواظب خود باشد و مراقب باشد، بیراهه نرود و راه کسی را نبندد، چشمه های حکمت از قلبش بر زبانش جاری می شود. این در تمام عمر ممکن است کسی چهل روز را یا بیشتر مراقب باشد.
اربعین کلیمی که وجود مبارک موسی کلیم که حیف این پیامبری که از انبیای بزرگ اولوالعزم بود، گرفتار بنی اسرائیل شد. این را اگر مسلمان ها هم چنین صحنه ای را می داشتند با داشتن امامی مثل علی بن ابی طالب چه کارها که نمی کردند. این چهل شبانه روز به مناجات و ملاقات الاهی رفت. نه خوابید و نه غذایی خورد و نه آبی نوشید. فقط با دوستش گفتگو کرد، برگشت و با دست پر برگشت که تورات نصیبش شد. این چهل روز را خیلی ها به عنوان اربعین کلیمی مواظب بودند....
🌿 در طول سال آدم مي تواند چله بگيرد، ولي بهارش اين چهل شب است؛ يعني از اوّل ذي قعده تا دهم ذيحجّه،آدم مواظب دهانش باشد كه غذاي بد وارد نشود؛ مواظب زبانش باشد كه حرف بد نزند؛ مواظب گوشش باشد كه حرف بد نشنود؛ مواظب چشمش باشد كه نگاه بد نكند؛ آنوقت سائر كارها خوب است. اينقدر كارهاي حلال هست كه آدم فرصت نمي كند به سراغ كار حرام برود ! فرمود : لزومي ندارد كه آدم كار خلافي رامرتكب شود، مثل اينكه اينقدر غذاي حلال هست كه ديگر آدم فرصت نمي كند به سراغ غذاي حرام برود!»  
🌺 سعي كنيم از اول اين اربعين يك عمل كوچك مستحبي را شروع كنيم ولو يك دعاي كوچك يا بحث محاسبه نفس چند دقيه اي هر شب. يا كه يك عمل خطا را در بين اعمالمان كم رنگ كنيم. مثلا يا نماز اول وقت نداريم. يا حضور قلب يا مثلا پر حرفي يا تكبر يا ... سعي كنيم در رفع آن.
همين و همين! مهم شروع كردن است مهم حركت است هرچند مختصر و ساده ... حركت كنيم. حركتي متعالي
👈 با این حال یک سری چله پیشنهادی :
1- چله زیارت عاشورا
2- چله دعای عهد
3- چله ی دعای توسل
4- چله ی ذکر استغفرالله ربی و اتوب الیک 70 مرتبه در روز
5- چله زیارت جامعه کبیره و صغیره
6- چله سوره های فجر ، فتح ، محمد(ص)
7- چله صلوات با وعجل فرجهم (مثلا روزی 1000 تا بستگی به خودتون داره)
8- آیه رب ادخلی مدخلا صدق و اخرجنی مخرج صدق و جعلنی من لدنک سلطانا نصیرا (تعدادش به خودتون بستگی داره ولی چیزی که بنده شنیدم میگن روزی 100 مرتبه بهتره)
👈 یک یا چند تا چله های بالا یا هر چله ای خودتون دوست دارین رو شروع کنید بگیرید...مواظب باشین این فرصت از دستتون نره
ان شا الله به مدد حضرت معصومه (سلام الله عليها) بتوانيم ادامه دهندگان راه شهداي فوق العاده ارزشمند دفاع مقدس باشيم.
🌺 التماس دعای فرج + شهادت + عاقبت به خیری در دنیا و آخرت
🌹 اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

غروب خورشید

▪️ ششمين اختر تابناک آسمان ولايت، امام صادق عليه السلام در 17 ربيع الاول سال 83 چشم به جهان گشود. اين مهتاب عالم تاب مدت 34 سال عهد سنگين امامت را به دوش کشيد که مصادف با دوره اموي و عباسي بود. در اين کشمکشِ قدرت و حکومت بين امويان و عباسيان، امام صادق عليه السلام نهايت استفاده براي تبليغ دين و تشيع را نمود و در دوران اوج بحث هاي کلامي، عقيدتي و علمي، شيعه را از سايرين متمايز و ممتاز کرد و به همين جهت به رئيس مذهب ملقب گشت. از اين قمر نوراني هفت پسر و سه دختر به جاي ماند.


ادامه نوشته

علما و علائم آخرالزمان از نظر روایات

مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی استاد اخلاق تهران در یکی از سخنرانی‌های خویش به «علما و علائم آخر الزمان از نظر روایات» اشاره کرده است که مشروح آن در ادامه می‌آید:

حضرت رسول اکرم(ص) فرمودند: به زودی زمانی بر امتم می‌آید که مردم، علماء را نمی‌شناسند مگر به لباس نیکو (هر کس محاسن بلند و عمامه بزرگ و نعلین زیبا داشت او را عالم حساب می‌کنند) و قرآن را نمی‌شناسند مگر به سبب صدای نیکو (الان اگر قرآن را معمولی بخوانند مردم نمی‌فهمند این قرآن است یا حدیث یا چیز دیگر) و خدا را عبادت نمی‌کنند مگر در ماه رمضان (البته بعضی هم الان در ماه رمضان خدا را عبادت نمی‌کنند) و باز حضرت فرمودند: در آن زمان دروغگو را آدمی راستگو می‌دانند و راستگو را دروغگو می‌شمرند و زنان حاکم می‌شوند، (مثل الان که نزدیک است رئیس جمهور هم زن بشود، بعضی مردها هم که نوکر زنهایشان شده‌اند) و با کنیزان مشورت می‌کنند. بچه‌ها بالای منبر می‌روند (الان که هر کسی منبر می‌رود) و دروغ را زرنگی و چیز خوب می‌شمرند، پس لعنت خدا بر دروغگو اگر چه به شوخی دروغ بگوید...

به ادامه مطلب بروید...به شدت توصیه میشه که کامل مقاله رو بخونید

ادامه نوشته