.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها
.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها

همراه رهبر ...



تاریخ شارژ ما به رهبر تا وقتی که نفس باقیست اعتبار دارد!

« همراه رهبر»

سیدعلی تنها نیست *

(شرکت ارتباطات اسلامی اهل بصیرت ، کوچه ولایت ، پلاک 110)


فرقه ناجیه متمسکین به ولایت اهل بیت اند.

مقاله ای به مناسبت ایام فاطمیه و شهادت حضرت زهرا(س) از
حجت الاسلام محمد اسماعیل اسمعیل نیا
که منبع اون سایت گام نیوز بود تقدیم به شما :


بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علی السیدة الجمیلة الجلیلـة ، ذات الاحزان الطویلة  فی المدة القلیلة ، المکسورة ضلعها ، المخفیة قدرها و قبرها ، المقتول ولدها، المظلوم بعلها ، حبیبة المصطفی، انیسة المرتضی، انسیة الحوراء ، فاطمة الزهراء سلام الله علیها ...


از روز وفات پیامبر اسلام (ص) به بعد که اختلافات میان امت به وجود آمد ، تا به امروز هر فرقه ای اسلام خود را اسلام واقعی و دیگران را هالکین ، خارجین عن الدین و کافر تلقی میکنند .

 

این نشان از اهمیت بحث دارد که واقعا کدام گروه و فرقه ، اهل نجات اند و کدام گمراه . همه دوست دارند جایگاهی که در آن قرار دارند را بدانند که در مسیر هدایت اند یا گمراهی .

توصیه میکنم جوانان عزیز شیعه حتما تا پایان این نوشته را بخوانند و به این نعمت الهی  که در آن قرار دارند بیشتر پی ببرند .

طبق یک حدیث معروف و مشهور که در کتب حدیثی اهل سنت و شیعه روایت شده است و معروف است به حدیث فرقه ناجیه  پیغمبر خدا (ٌص) فرمودند :

امت موسی پس از وی به هفتاد و یک فرقه تقسیم شدند و امت عیسی پس از وی به هفتاد و دو فرقه و پس از من امتم به هفتاد و سه فرقه تقسیم خواهند شد . که تنها یک فرقه اهل نجات خواهد بود چنانچه از فرقه های هردو امت موسی و عیسی هم تنها یک فرقه اهل نجات اند .

( بحوث فی الملل والنحل . ج 1 ص 21 تا 24 و ص 38 و 39 )

در مورد سند این روایت عده ای از محققان آن را سنداً قابل اعتماد ندانسته اند و عده ای هم آن را مسکوت نهاده اند و گروهی هم آن را پذیرفته اند و در صدد شمارش فرقه های هفتاد و سه گانه بر آمده اند .

با این حال ، کثرت نقل روایت در کتب شیعه و  سنی شاید دلیل بر صحت آن باشد .

اما حقّاً کدام فرقه ، فرقه ی ناجیه اند ؟

ادامه مطلب ...

بهار دینی یا بهار سیاسی !!!

مقاله ی زیبایی از حجت الاسلام محسن اسماعیلی که منبع اون سایت فاریاب نیوز بود تقدیم به شما :                        

                                          


بهار، یکی از چهار فصل سال است که موسم شکوفایی و تازه شدن درختان و سبزه ها می باشد .درختان ،جامه سبز بر تن می کنند و گل ها شکوفا می شوند. به تعبیر جناب سعدی در گلستان: فراش (خداوند)، باد صبا را گفته تا فرش زمردین (سبز رنگ)بگسترد و دایه ، ابر بهاری را فرموده تا بنات نبات (جوانه های گیاهان) را در مهد زمین بپرورد. درختان را به خلعت(لباس) نوروزی ، قبای سبز ورق در بر کرده و اطفال شاخ (شاخه های تازه) را به قدوم موسم ربیع(بهار) ، کلاه شکوفه بر سر نهاده ، عصاره نالی(نی شکر) را به قدرت او شهد فایق شده و تخم خرمایی(هسته خرما) به تربیتش نخل باسق(بزرگ) گشته.

ابر و باد و مه و خورشید و فلک در کارند                   تا تو نانی به کف آری و به غفلت نخوری

همه از بهر تو سرگشته و فرمانبردار                             شرط انصاف نباشد که تو فرمان نبری

بهار در ادبیات ما برای تازه شدن و زندگی با نشاط استفاده می شود . وقتی سراغ ادبیات دینی می رویم ، می بینیم که در روایات اسلامی ما هم رد پایی از بهار پیدا می شود .از بهار برای زنده شدن و تازگی استفاده شده است؛

ادامه مطلب ...

إِذَا زُلْزِلَتِ الأرْضُ زِلْزَالَهَا ...

شاید برسد به خاک پایت            چه پیام ها سپردم              همه سوز دل صبا را                                                    

                                      السلام علیک یا ابا صالح المهدی


متاسفانه زلزله باری دیگر آمد و اینبار حدود ۳۸ خانواده رو در استان بوشهر و منطقه عالم خیز و عارف پرور دشتی ، عزادار کرد ....

ما همه شریکیم در غم و سختی های شما ...

بنی آدم اعضای یکدیگرند ...

اللهم اغفر للمومنین و المومنات و المسلمین و المسلمات ...





اما ...

کمی هم تأمّل کنیم ...

آیا به فکر زلزله ی آن روز هستیم ؟

آیا خانه ی ایمانمان را خوب ساخته ایم ؟

نکند روی گسل و بدون شناژ بندی و نا امن ساخته باشیم ...

آنجایی که خدا وند می فرماید ...۞

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ۞

إِذَا زُلْزِلَتِ الأرْضُ زِلْزَالَهَا (١)وَأَخْرَجَتِ الأرْضُ أَثْقَالَهَا (٢)وَقَالَ الإنْسَانُ مَا لَهَا (٣)یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبَارَهَا (٤)بِأَنَّ رَبَّکَ أَوْحَى لَهَا (٥)یَوْمَئِذٍ یَصْدُرُ النَّاسُ أَشْتَاتًا لِیُرَوْا أَعْمَالَهُمْ (٦)فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَیْرًا یَرَهُ (٧)وَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ (٨)

۞ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ۞

وَالْعَادِیَاتِ ضَبْحًا (١)فَالْمُورِیَاتِ قَدْحًا (٢)فَالْمُغِیرَاتِ صُبْحًا (٣)فَأَثَرْنَ بِهِ نَقْعًا (٤)فَوَسَطْنَ بِهِ جَمْعًا (٥)إِنَّ الإنْسَانَ لِرَبِّهِ لَکَنُودٌ (٦)وَإِنَّهُ عَلَى ذَلِکَ لَشَهِیدٌ (٧)وَإِنَّهُ لِحُبِّ الْخَیْرِ لَشَدِیدٌ (٨)أَفَلا یَعْلَمُ إِذَا بُعْثِرَ مَا فِی الْقُبُورِ (٩)وَحُصِّلَ مَا فِی الصُّدُورِ (١٠)إِنَّ رَبَّهُمْ بِهِمْ یَوْمَئِذٍ لَخَبِیرٌ (١١)

۞ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ ۞

الْقَارِعَةُ (١)مَا الْقَارِعَةُ (٢)وَمَا أَدْرَاکَ مَا الْقَارِعَةُ (٣)یَوْمَ یَکُونُ النَّاسُ کَالْفَرَاشِ الْمَبْثُوثِ (4)

مادرم زهرا ، سلام ...



مادرم زهرا ، سلام...

   از انتها شروع می کنم .

              مدتی است به این می اندیشم و هر چه بیشتر فکر می کنم کمتر پاسخ می یابم . چگونه بگویم از صبح که فرشته های ملکوت، با بال های آسمانی خود اشک های فرزندان تو را از چهره می زدایند. دست های مهربان تو، توان در آغوش گرفتن گل های باغ رسول را ندارند و امان از چشم های تو بانو که نه تاب گریستن دارند و نه تاب نگریستن .

   


   

       بقیع ، چکامه ای از اندوه بی پایان توست بانو! این نام توست که بر اندام بی پایان جهان شناور است. نام توست که از تمام دریچه های آسمان می تراود؛ نامی که با مظلوم ترین واژه ها گره خورده است. از باغستان ها عطر حضور تو جاری است حالا که کودکان گرد تو حقله زده اند ، حالا که قلب های کوچکشان در مشت گره شده تو و پهلوی کبودت می تپد ، مثل آن روزها با زبان راز و با نگاهی دل نواز، با علی سخن بگو که او دلشکسته است و تنها ...


                  


                 زهرا(س) ای حامی ولایت ... ای شهیده ی امامت ...