(لینک ثابت) همه ی مطالب این وبلاگ

 

 

                                            

نوکر هر قدر بد باشد باز آقا دارد

                                                  بی نیاز است هر آن کس که شمارا دارد 

بر من لباس نوکریم را کفن کنید  

                                                          نوکر بهشت هم برود باز نوکر است       

 

من قبلا در این پست ثابت عناوین مطالبمو مینوشتم.

اما الان قالبمو عوض کردم و خودش عناوین مطالب داره پس اگه دوست دارین به اونجا مراجعه کنین.

اما:

برای دیدن لوگوهای دوستان اینجا کلیک کنید

برای دیدن مصاحبه ام با سایت حرف لر اینجا کلیک کنید.

برای شرکت در نظر سنجی اینجا کلیک کنید. 

دل نوشته های خودم:

۱:خاطره ای از خودم در مورد غربت شهدای گمنام شهرستانمون

۲:خاطره ی اولین اردوی جهادی من

۳:چند خط از اخلاص بچه های اردو جهادی نوروز 92+عکس

اولين نامه حلج آقاي قرائتی به دختران


چهارشنبه سی ام آذر 1390 ساعت 16:12
برترين حجابغفلت بزرگترین خطر برای انسان است؛ غفلت از خداوند خالق هستی؛ از مرگ و معاد؛ از جوانی، استعدادها، ارزشها و کرامت های انسانی؛ از جامعه، دوستان و محرومان؛ از توطئه های دشمنان و ترفند ها.
هرچیز و هرکس ما را غافل کند، ما را به خطر می اندازد و بزرگترین دشمن ماست و هرچیز و هرکس ما را از غفلت بیرون آورد و به ما هشدار دهد، بهترین دوست ماست.
دوست ما خداوند است که به ما هستی داد و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و هم اوست که کار نیکوی ما را به چند برابر خریداری می کند.
دوست ما پیامبر اسلام است که با بوسیدن دست دخترش در عصر زنده به گور کردن دختران، به زنان مقام داد و برای زن حق مالک شدن، رای داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر همه ی امور، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد برای ، رسیدن به همه ی کمالات شایسته دانست.
دوست ما، رزمندگان و شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت و بی خوابی در مرزها و جاده های شهر و روستا، کشور را امن ساختند تا من و شما هر شب در منزل به راحتی استراحت کنیم.
اما دشمن ما، شیطان است که با وسوسه های خود، آدم و هوا را فریب داد و آنان را به کاری وادار کرد که موجب کنار رفتن پوشش بهشتی آنان گردید. آری، برهنگی اولین برنامه ی شیطان و اولین نتیجه ی عصیان انسان بود.
دشمن ما تفکری است که زن را برای هوسبازی، تفنن وکامیابی می خواهد و عکس او را وسیله ی تبلیغات اجناس خود قرار می دهد.
خواهرم و دخترم من از شما می پرسم:
چرا دشمنان ما پیشرفت های علمی خود را از ما دریغ می کنند، اما نسبت به آنچه دختران و پسران ما را فاسد می کند، بخشش می کنند؟
در استقلال کشور و دفاع از میهن، زنان پوشیده بیشتر فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بد حجاب؟
اغفال دختران پوشیده راحت تر است یا دختران بد حجاب؟
اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل کند، آیا شما دختری را برای او انتخاب می کنی که هرروز چشم هزاران جوان هرزه به او افتاده، یا کسی را که عفاف و حجاب او کامل تر و از چشم هوسبازان دورتر بوده؟

آیا افت تحصیلی، نگرانی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، فرزندان سر راهی، سقط جنین، فرار از خانه، ولخرجی و بهانه گیری، اسراف تجمل گرایی، گناه و بی بند و باری در میان دختران با تقوا بیشتر است یا دختران رها و بد حجاب؟!!

خواهرم و دخترم!
حجاب از ضروریات اسلام است و شما بحمدالله فرزند اسلام هستید. امروز هزاران خواهر شما با حجاب کامل، به عالی ترین درجات علمی رسیده و در صحنه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی کشور درخشیده اند.
خواهرم و دخترم!
اگر هرچیز را انکار کنیم، مرگ را نمی توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی همه ی کارهای خود باشیم. کمال آفرینش ما، در بندگی خداست، نه در اسارت هوسها.
در حجاب کامل، رضای خدا، پیامبر خدا، امامان معصوم، مردم با ایمان و خانواده های شهداست، ولی در بی بند باری، رضای شیطان، افراد لاابالی و چشم چران هرزه است. در فکر جلب رضایت کدامیک باشیم؟
خواهرم و دخترم!
مگر شما جواهرات قیمتی خود را در پوشش قرار نمی دهید تا از دسترس نااهلان دور بماند؟ چه گوهری گران تر از وجود خود شماست؟! چرا خود را ارزان در جلو هر چشمی قرار می دهی؟! مگر نه این است کسانی که به شما نگاه بد می کنند، شما را برای خودشان می خواهند؟
خواهرم و دخترم!
اگر جلوه گری و دل ربایی امروز شماف علاقه ی مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبای دیگری با جلوه گری خود، دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد.
خواهرم و دخترم!
اشتباه می کند کسی که خیال می کند بی حجابی نشانه ی تمدن است.
خیال می کند جلوه گری گناه ساده ایست و نمی داند همین کار به ظاهر ساده، ممکن است دانشجویی را در فصل امتحانات دچار شکست کند و یا راننده ای را به تصادف کشاند و یا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل کند.
این اولین نامه ایست که برای شما نوشتم و خدا می داند به خاطر پاک ماندن شما و جامعه، وقت شما را گرفتم.

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی

خاطرات آیت‌الله خامنه‌ای از روزهای پیروزی انقلاب اسلامی


در آن روزها ما در يك حالت بُهت بوديم. در حالى كه در همه‌ى فعاليتهاى آن روزها ما طبعاً داخل بوديم. همان‌طور كه مى‌دانيد ما عضو شوراى انقلاب بوديم و يك حضور دائمى تقريباً وجود داشت. لكن يك حالت ناباورى و بهت بر همه‌ى ما حاكم بود. من يك چيزى بگويم كه شايد شما تعجب بكنيد.

من تا مدتى بعد از 22 بهمن هم كه گذشته بود بارها به اين فكر مى‌افتادم كه ما خوابيم يا بيدار. و تلاش مى‌كردم كه از خواب بيدار شوم. يعنى اگر خواب هستم، اين رؤياى طلائى كه بعدش لابد اگر آدم بيدار شود هر چه قدر خواهد بود خيلى ادامه پيدا نكند، اينقدر براى ما شگفت‌آور بود مسأله.

سجده‌ی شكر...

آن ساعتى كه راديو براى اول بار گفت صداى انقلاب اسلامى، يك همچى تعبيرى. من تو ماشين داشتم از يك كارخانه‌اى مى‌آمدم طرف مقرّ امام. يك كارخانه‌اى بود كه عوامل اخلال‌گرِ فرصت‌طلب آن‌جا جمع شده بودند و شلوغى راه انداخته بودند و در بحبوحه‌ى انقلاب كه هنوز شايد بختيار هم بود، آن روزهاى مثلاً شايد هفدهم، هجدهم و مشكلات هنوز در نهايت شدت وجود داشت و هنوز هيچ كار انجام نشده بود اينها به فكر باج‌خواهى و باجگيرى بودند. توى يك كارخانه‌اى راه افتاده بودند، تحريكات درست كرده بودند و اينها، ما رفتيم آن‌جا كه يك مقدارى سروسامان بدهيم. در مراجعت بود كه راديو اعلان كرد كه صداى انقلاب اسلامى. من ماشين را نگه داشتم آمدم پائين روى زمين افتادم و سجده كردم. يعنى اينقدر براى ما غير قابل تصور و غير قابل باور بود. هر لحظه‌اى از آن لحظات يك مسأله داشت، به طورى كه اگر من بخواهم خاطرات ذهنى خودم را در آن مثلاً بيست روزِ حول و حوش انقلاب بيان كنم يقيناً نمى‌توانم همه‌ى آن چه را كه در ذهن و زندگى آن روزِ ما مى‌گذشت را بيان كنم.

شعر 22 بهمن


http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSWsIJ1ZJmdvqAYkYgVW6b-FA0258JOgH2c9AUPzf-D_DfRACCt

شعر 22 بهمن

فجر انقلاب


برخیز، که فجر انقلاب است امروز
بیگانه صفت، خانه خراب است امروز
هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد
از لطف خدا، نقش بر آب است امروز
فجر است و سپیده حلقه بر در زده است
روز آمده، تاج لاله بر سر زده است
با آمدن امام در کشور ما
خورشید حقیقت از افق سرزده است
«والفجر» که سوگند خدای ازلی است
روشنگر حقی است که با «آل‌علی» است
این سوره به گفته امام صادق
مشهور به سوره «حسین‌بن‌علی» است
شب رفت و سرود فجر، آهنگین است
از خون شهید، فجر ما رنگین است
این ملت قهرمان و آگاه و رشید
ثابت قدم است و قاطع و سنگین است
شب طی شد و روز روشن از راه رسید
خورشید امید شرق، از غرب دمید
عیسای زمان، راز زمین، «روح خدا»
در کالبد مرده، دمی تازه دمید
این نهضت حق، که خلق ما برپا کرد
نه شرقی‌و غربی است، نه سرخ است و نه زرد
در وسعت و عمق و شور و یک‌پارچگی
زیباتر از این نمی‌توان پیدا کرد
جان‌های جهانیان به لب آمده است
جان در پی حق، داوطلب آمده است
جمهوری اسلامی ما در این قرن
فجری است که در ظلمت شب آمده است
بر ملت تازه رَسته از دام و کمند
آن بردگی گذشته، یارب مپسند
این در که به‌روی ما گشودی از مهر
بار دگر از قهر، خدایا تو مبند

بیانات در ديدار با اعضای شوراى هماهنگى تبليغات اسلامى‌: 22 بهمن


سى سال از انقلاب ما ميگذرد. هر سال آن كسانى كه سالگرد انقلاب را مجسم كردند، برجسته كردند، جشن گرفتند، آحاد مردم بودند. ميليونها مردم هر سال 22 بهمن در سرتاسر كشور به خيابانها مى‌آيند؛ آنها اعلام ميكنند عيد انقلاب را، سالروز انقلاب را، يادبود انقلاب را. اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است كه انقلاب، قائم به ايمانهاى آحاد مردم است؛ مخالفين با انقلاب، مخالفين با نظامِ برآمده‌ى از انقلاب، با مردم روبه‌رو هستند، با مردم طرفند. سرّ اينكه آنها موفق هم نميشوند، همين است؛ والّا هيچ نظام سياسى‌اى نيست كه نشود آن را با روشهاى سياسى يا امنيتى متزلزل كرد؛ يك قوى‌ترى مى‌آيد، آن را متزلزل ميكند. اما نظامى كه متكى به مردم است، مخالفينش هرچه از لحاظ امنيتى و نظامى و ثروت و اقتصاد و اينها قوى‌تر هم باشند، نميتوانند اين نظام را متزلزل كنند؛ سرّش هم اين است كه اين نظام متكى به مردم است، متكى به ايمانهاست، متكى به همان عاملى است كه اصل اين نظام را به وجود آورده است؛ اين خيلى چيز مهمى است.


سعى ميكنند - كمااينكه امسال در تجربه‌هاى گوناگون ديده شد - هر مراسمى كه متكى به انبوه حضور مردمى است، اگر بتوانند، اين را به نحوى خراب كنند. روز قدس كه براى ضديت با اسرائيل است، شما مى‌بينيد يك گروه معدودى، يك گروه فريب‌خورده‌اى پيدا ميشوند، عليه مسئله‌ى فلسطين و به نفع اسرائيل شعار ميدهند؛ روز سيزده آبان كه روز معارضه‌ى ملت ايران و برائت و نفرت ملت ايران از استكبار آمريكائى است، مى‌آيند عليه اين حركت، عليه نظام جمهورى اسلامى، عليه اسلاميت شعار ميدهند! اين معنايش چيست؟ اين معنايش اين است كه دشمن نظام جمهورى اسلامى از اين حضور خالصِ پرانگيزه‌ى مردمى وحشت دارد؛ اين حضورى كه مشتمل است بر تمام گرايشهاى موجود در ميان مردم، سلائق سياسى گوناگون. ملت ايران متحدند، ملت ايران جهتگيرى‌شان روشن است؛ ميخواهند اين جهتگيرى متحد را، اين حركت منسجم را در تبليغاتِ خودشان متفرق نشان بدهند؛ ملت ايران را گروه گروه شده و دسته دسته شده و در مقابل هم در مسائل اصولى و اساسى معرفى كنند. هدف، اين است؛ با اين بايد مقابله كرد.

جمهورى اسلامى با خواست مردم و ايمان مردم بر سر كار آمد؛ با اين خواست و همين ايمان تا امروز با كمال اقتدار و احساس عزت و احساس بى‌نيازى پيش رفته است؛ و بعد از اين هم ان‌شاءالله با اقتدار كامل، با عزت كامل، بر همه‌ى دشمنانش پيروز خواهد شد.

پس مطلب اول به طور خلاصه اين است كه بيست و دوى بهمن متعلق به ملت ايران است، متعلق به امام بزرگوار است، متعلق به شهداست، متعلق به آن روح و معناى حقيقى انقلاب اسلامى است، مال ملت است؛ دشمن ميخواهد اين ثروت عظيم و ذخيره‌ى عظيم ملى را متزلزل كند، ضعيف كند. شما با تمام قوا ان‌شاءالله بايد در صحنه باشيد و عاقلانه و مدبرانه حركت كنيد. ملت هم - بدانيد - دلبند و دلبسته‌ى به همين شعارهاى اساسى انقلاب است. امروز در دنيا عزت ملت ايران، عظمت ملت ايران - كه دشمن هم به آن اقرار ميكند - به بركت همين انقلاب و اين حضور مردمى است؛ و ملت ايران اين را از دست نخواهند داد.

۱۳۸۸/۱۰/۲۹

پيام تلويزيونى به مناسبت بيست و دوم بهمن‌ در سال 61  (فیلم)


در آستانه فرارسیدن ۲۲ بهمن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران، پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR متن و فیلم پیام تلویزیونی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در تاریخ ۱۹ بهمن‌ماه ۱۳۶۱ را منتشر كرد. رهبر انقلاب اسلامی در آن زمان در جایگاه ریاست جمهوری اسلامی ایران قرار داشتند.

بسم
اللهالرّحمنالرّحيم
روز بيست و دوّم بهمن، روز نجات ملّت ايران و روز شكوفايى و پيروزى بزرگترين انقلاب دوران تاريخ ما از شروع اسلام تا امروز را به همهى شما همميهنان عزيز و به همهى مسلمانان جهان تبريك و تهنيت عرض ميكنم.

يومالله بيست و دوّم بهمن براى ما، هم از اين نظر حائز اهميت است كه روز طلوع و ظهور بزرگترين انقلاب دوران تاريخ ما پس از اسلام است، و هم از اين نظر كه روز شكوفايى استعدادهاى ملّت ما و بهرهگيرى از زحمات و رنجها و مصائبى است كه اين ملّت در طول انقلاب بزرگ خود و در طول سالهاى مبارزه و نهضت متحمّل شده است. ما ملّت ايران اين انقلاب را عيد مبارك بزرگ خودمان بهشمار مىآوريم. پيش از اين انقلاب، ما جامعهاى بوديم از ارادهى انسانى بهدور، از اسلام بهدور، تحت سلطهى بيگانگان، تحت سلطهى مستكبران، وضع مادّى ملّت ما و وضع معنوى اين ملّت هر دو بد. انقلاب ما با نام خدا و با طلب مدد و كمك از پروردگار براى پيروزى اسلام و رفع ظلم و ستم آغاز شد و با تحمّل مصائبى در طول پانزده سال و بيشتر، به پيروزى رسيد.

از اوّلين روز پيروزى اين انقلاب، همهى ما گفتيم و همهى ملّت باور كردند كه كار با پيروزى بر ايادى آمريكا در كشورمان تمام نميشود، كار در بيست و دوّم بهمن به پايان نميرسد، بلكه كار در اين روز بزرگ و مبارك تازه آغاز ميشود. ما در بيست و دوّم بهمن قدم در جادّهاى گذاشتيم كه انتهاى اين جادّه، جامعهى اسلامى و انسانىِ آسوده و پر نعمت و پر بركت و برابر امر خدا و قوانين الهى است؛ بتدريج به آن نهايت نزديك خواهيم شد. تا امروز هم هرچه گذشته است، به آن عاقبت و فرجام نيك نزديك شدهايم؛ باز هم بايد تلاش كنيم تا هرچه نزديكتر بشويم. در اين تلاش، لطف خدا و راهنمايى رهبر و امام عزيز و بىبديلمان و ارادهى عمومى مردممان، مهمترين عناصر هستند. با اين حال ما بايد پرچمهاى برافراختهى اين راه را نيز از نظر دور نداريم؛ بايد راه را گم نكنيم؛ آنچه موجب ميشود كه ما راهمان را گم نكنيم، از انقلابمان عدول نكنيم، اين است كه شعارهاى «استقلال، آزادى، جمهورى اسلامى» و «نه شرقى، نه غربى، جمهورى اسلامى» و شعارهاى اصولىِ از قبيل اينها را همواره به ياد داشته باشيم. هر سخنى، هر عملى، هر حركتى كه ما را از اسلام دور كند، از مقرّرات اسلامى بر كنار بدارد و يا به سياست «نه شرقى و نه غربى» ما لطمه وارد بكند، در حقيقت ما را از آن نهايت و عاقبت نيك دور خواهد كرد.

اگر بخواهيم بى
دغدغه به سرمنزل جمهورى واقعى اسلامى و حكومت واقعى الهى برسيم، بايد مردم ما هرچه بيدارتر، هوشيارتر و آگاهتر بشوند. مردم بايد به شعار اكتفا نكنند؛ عمق دادن هرچه بيشترِ فكر اسلامى و معارف اسلامى در خودشان بايد همّت بگمارند؛ و البتّه معلّمان دين، راهنمايان الهى و قرآنى در اين راه مسئوليّت بزرگى را به عهده دارند.

من در چهارمين سالگرد و آغاز پنجمين سال انقلاب شكوهمند و عزيز و بىنظيرمان، به شما ملّت عزيز ايران و به شما قهرمانانى كه اين بار را بر دوش كشيدهايد پيام ميدهم و از شما درخواست ميكنم كه درك اسلام و فهم قوانين اسلامى و آشنايى با قرآن را هرچه بيشتر همّت بگماريد؛ و از فضلا، علما، معلّمان دين، آموزگاران معارف الهى و دانندگان سياست درست اسلامى درخواست ميكنم كه در راه روشن كردن ذهن مردم، هرچه بيشتر تلاش كنند. ما راه طولانى و زيادى در پيش داريم كه بايد آن راه را بپيماييم تا بتوانيم به سرمنزل حكومت واقعى الهى و اسلامى انشاءالله برسيم و بدين وسيله بشارت و مژدهاى به همهى مستضعفان و چشمانتظاران حكومت الله بدهيم.
والسّلام عليكم و رحمةالله و بركاته
فیلم کامل دیدار :پيام تلويزيونى حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به مناسبت بيست‌‌ودوّم بهمن‌

با توجه به پهنای باند اینترنت خود ، می توانید این فیلم را با کیفیت های مختلف زیر دریافت نمایید :

نوزدهم بهمن خاطره‌ای كه كهنه نمى‌شود(رهبر عزیز)


نوزدهم بهمن خاطره‌ای كه كهنه نمى‌شود

خاطره روز نوزدهم بهمن ماه، از آن قبيل خاطره‌هايى است كه كهنه نمى‌شود. بيست‌ودو سال از آن خاطره گذشته، اما كهنه نشده است. آن خاطره‌ها و حادثه‌هايى كهنه نمى‌شود كه حامل يك پيام باشد؛ و اين پيام مخصوص يك دوره نيست؛ مربوط به هميشه است. به تاريخ هم كه نگاه كنيد، ميلياردها حادثه بزرگ و نيمه بزرگ اتّفاق افتاده، ولى امروز هيچ كس از آنها چيزى نمى‌داند؛ اما بعضى از حوادث هم اتفاق افتاده كه هرگز گمان كهنه شدن هم در آنها نمى‌رود. اين حادثه - يعنى آمدن عناصرى از نيروى هوايى، از حاشيه‌ها و از محيطهاى دور به مركز دايره انقلاب - از آن حادثه‌هاست.

جالب اين‌جاست كه اين افتخار براى نيروى هوايى - كه يك نيروى رزمى است - از راهى جز راه تحرّك رزمى به دست آمد. ارتشها معمولاً افتخارات خودشان را در ميدانهاى كاركرد وسايل رزمى به دست مى‌آورند؛ اما نيروى هوايى ما با يك حركت عظيم انقلابى، افتخار جداگانه‌اى را كسب كرد. البته نيروى هوايى ما از جهت رزم و وسايل رزمى هم هيچ كم و كسر ندارد. در دوران دفاع مقدّس و قبل و بعد از آن - بخصوص در آن مواقع حسّاس - نيروى هوايى چه بر روى آسمان، چه بر روى زمين، چه در داخل صفوف نزديك به صفوف مقدّم، چه در پشت جبهه‌ها و چه در داخل پايگاهها، حامل افتخار بود. هزاران ساعت پرواز افتخارآميز در پرونده نيروى هوايى ثبت است. ساخت وسايل زمينى - رادارها و وسايل هدايت شونده زمينى - و به كارگيرى بسيار دشوار و پيچيده آنها جزو افتخارات نيروى هوايى است، كه شهيد ستّارى قبل از آن كه فرمانده نيروى هوايى شود، يكى از قهرمانهاى اين ميدان بود. او و بسيارى ديگر كه امروز در بين شما هستند و من آنها را مى‌شناسم، از همان زمان و بعد از آن زمان، در داخل جبهه‌ها لحظه به لحظه مشغول تحرّك و فعّاليت جانكاه، اما شيرين براى يك انسان متعهّد بودند. اين افتخارات هم در پرونده نيروى هوايى ما هست، اما آن كار نيروى هوايى در ابتداى انقلاب، افتخارى جداگانه است؛ افتخارى نه از شيوه معمول افتخارات نيروهاى نظامى، بلكه افتخار به وسيله يك حركت عظيم انقلابى. آن جوانها - كه شايد بعضى از آنها امروز در بين همين جمعيت باشند - به مركز اقامتگاه امام - كه من خودم آن‌جا بودم - آمدند. اينها سلاح و تجهيزات نظامى نداشتند؛ اما جان خودشان را كف دست گرفته و آمده بودند. براى اين كه اشتباه نشود، كارتهاى شناسايى خودشان را در خيابان ايران سرِ دست گرفته بودند و جلو مى‌آمدند. اين حركت، حركت بزرگى بود.
Slide 2
بیانات در دیدار پرسنل نیروی هوایی ۱۳۷۹/۱۱/۱۹

گناه یک شهید ۱۶ ساله


گناه یک شهید ۱۶ ساله در تفحص شهدا، دفترچه یادداشت یک شهید 16 ساله پیدا شد که گناهان هر روزش را در آن یادداشت می کرد،گناهان یک روز او این ها بود:

۱- سجده نماز ظهر طولانی نبود

۲- زیاد خندیدم

۳- هنگام فوتبال شوت خوبی زدم که از خودم خوشم آمد.

دهه فجربر فجر آفرينان مبارك

ام خميني (ره):
كسي گمان نكند كه اشخاصي يا گروههاي پيروزي را براي ما تحصيل كردند،خير، اين خداي متعال بود كه وقتي كه ديد مردم در راه او قيام كرده اند با آنها همراهي كردمقام معظم رهبري (21/3/77):
تشكيل حكومتي بر پايه مباني قرآن‚ از بعد از صدر اسلام‚ يك پديده بي نظير بود. چنين چيزي را كه مسلمين‚ مشتاق آن هم بودند‚ هرگز نتوانسته بودند ببينند و توفيق آن را نيافته بودند. ملت ايران به بركت الطاف خاص الهي و به بركت هديه بزرگي كه خداوند در اين زمان به اين ملت داد - يعني وجود آن مرد ملكوتي معنوي الهي‚ آن فقيه حكيم عارف بالله‚ آن مومن متقي حقيقي‚ يعني امام خميني كه حقيقتا هديه ارزنده و بي نظيري بود كه خدا به مردم ايران داد - اين پديده در ايران تحقق پيدا كرد.
مقام معظم رهبري (14/3/73):
بزرگترين هديه اي كه انقلاب اسلامي به اين ملت داده است‚ اين است كه شر حكومتهاي فاسد و وابسته را‚ كه ساليان و ساليان بر اين كشور و ملت و اين مواهب الهي مسلط شده بودند‚ از سراسر اين ملت واين كشور كم كرده است.

شعرهاي انقلابي

این دهه فجر است گویی نوبهار

وین همه مهراست از او یادگار

غصه ها رفتند و افسانه شدند

ناله ها فریاد مستانه شدند

دردهه فجرامتش پیروزشد

ماه بهمن ماه جان افروزشد

فجرگویی نوبهارزندگی

چون چراغی در ره سازندگی

ماهمه دلداده ی رهبرشدیم

تا ابد او یار و ما یاورشدیم

گفته بودم قصه دارم با شما

قصه ای از ماه بهمن بچه ها

آنچه بشنیدید برآیندگان

بازگویید تا بماند همچنان

از نهضت قاطعانه ی روح الله

شد دست ستمگران ز ایران کوتاه

با دست تهی و این همه پیروزی

لا حول و لا قوت الا بالله

آهن آبدیده را زنگ عوض نمی کند / چهره انقلاب را جنگ عوض نمی کند

به دشمن علی بگو به کوری دو چشمتان / پیرو خط رهبری رنگ عوض نمی کند . . .

دهه فجر مبارک

برخیز که فجر انقلاب است امروز / بیگانه صفت خانه خراب است امروز

هر توطئه و نقشه که دشمن بکشد / از لطف خدا نقش بر آب است امروز

بزرگ‏ترین تحول قرن بیستم

با پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، بزرگ‏ترین تحول جهانی قرن بیستم به وقوع پیوست. بنیان گذار این انقلاب با قیام خود، غرور ملت‏های مستضعفی را که سالیانی مدید مورد ظلم قرار گرفته بودند، به آنان باز گرداند. او نه تنها سرنوشت کشورش را تغییر داد، بلکه میلیون‏ها انسان گم‏گشته در برهوت جاهلیت عصر مدرن را به بازگشتی دوباره به معنویت و یکتاپرستی فراخواند. پیروزی انقلاب اسلامی، چه در داخل و چه در خارج از کشور، ناظران را با پدیده‏ای تازه در صحنه سیاسی جهان روبه‏رو ساخت. این پدیده بنا به ماهیت، اهداف و سرنوشت خود، در هیچ‏یک از معیارهای سیاسی جهان نمی‏گنجد.انقلاب اسلامی ایران، همانند هر جنبش اسلامی دیگر، به یگانگی خدا و رسالت پیامبر اکرم صلی‏الله‏علیه‏و‏آله‏وسلم معتقد است، کعبه را قبله آرزوهای معنوی خود می‏داند، قرآن را کلام خداوند و منجی بشر می‏پندارد، و به دنیای پس از مرگ و صلح و برادری و برابری ایمان دارد؛ همان گونه که امام خمینی رحمه‏الله فرمود: «در کلمه توحید که مشترک بین همه است، در مصالح اسلامی که مشترک بین همه است، با هم توحیدِ کلمه کنید».انقلاب اسلامی و جنبش‏های اسلامی، دشمن مشترکی دارند. این دشمن مشترک که همان استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و اسرائیل است، همانند کفار قریش، مغولان وحشی، استعمارگران اروپایی و صرب‏های نژاد پرست و...، کیان اسلام را تهدید می‏کند. در مقابل، انقلاب اسلامی با طرح شعار «نه شرقی نه غربی» عَلَم مبارزه بر ضد دشمن مشترک جهان اسلام را به دوش گرفته است.هدف انقلاب اسلامی ایران و جنبش‏های اسلامی معاصر، برچیده شدن فساد، اجرای قوانین اسلام، استقرار حکومت اسلامی در جامعه مسلمانان، و به اهتزاز درآوردن پرچم لا اله الا الله در سراسر جهان با تکیه بر قدرت الهی و توده‏های مردم است. البته برخی از جنبش‏های سیاسی معاصر، فقط عمل به احکام اسلام را در کشورهای خود می‏خواهند و برخی نیز خواستار تشکیل حکومتی مستقل، بدون تأکید بر شکل اسلامی حکومت هستند. بنابراین می‏توان گفت که جنبش‏های اسلامی معاصر، حیات خود را مدیون انقلاب اسلامی هستند؛ زیرا انقلاب اسلامی به اسلام و مسلمانان حیاتی تازه بخشید، آنان را از عزلت و حقارت نجات داد و اسلام را به عنوان تنها راه‏حل برای زندگی سیاسی مسلمانان مطرح ساخت.

دهه ی فجر از نگاه مقام معظم رهبری

دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و «سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه كند كه یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

گزينه هاي روي ميز


حجاب خون بهای شهدا



آن روزی که برادرت در میان آتش و خمپاره و با کمترین امکانات ،با دست خالی مقابل دشمن ایستاد را شاید به یاد نداشته

defa

باشي يا فقط شنیده باشی،اما خوب میدانی که شنیدن با دیدن خیلی تفاوت دارد ،آنروز وظیفه خود میدانست که از این آب و خاک و مهمتر از آن از ناموس و اعتقادات دفاع کند و در این راه از جان با ارزش خویش گذشت،آن روز نگفت هوا گرم است یا چرا دیگران  نباید بجنگند و بهانه ای نیاورد،فقط مردانه جنگید و کوهی از مسولیت را بر دوش ما بازمانده گان گذاشت...
امروز نباید تصور کرد که جنگ  تمام شده ، امروز حیا و عفت ما را با موشک ها و سلاح هایی که دیده نمیشوند مورد هدف قرار میدهند،و برای آن پایگاهی در خانه های ما ایجاد کرده اند به اسم ماهواره...
اینبار نوبت توست که در مقابل این تهاجم فرهنگی گسترده دشمن بایستی و نگذاری خون برادرت پایمال شود،نوبت توست که چادرت این سلاحی که استعمار از ان وحشت دارد را برداری و نگویی هوا گرم است  ،به وصیت برادرانت عمل کنی و بدانی که حجاب خون بهای شهداست

سوالات خدا

گالری تصاویر سوسا وب تولز
- خداوند از تو نخواهد پرسید پوست تو به چه رنگ بودبلکه از تو خواهد پرسید که چگونه انسانی بودی؟
2- خداوند از تو نخواهد پرسید که چه لباس‌هایی در کمد داشتی
بلکه از تو خواهد پرسید به چند نفر لباس پوشاندی؟
3- خداوند از تو نخواهد پرسید زیربنای خانه ات چندمتر بود
بلکه از تو خواهد پرسید به چند نفر در خانه ات خوش آمد گفتی؟
4- خداوند از تو نخواهد پرسید در چه منطقه ای زندگی می‌کردی
بلکه از تو خواهد پرسید چگونه با همسایگانت رفتار کردی؟
5- خداوند از تو نخواهد پرسید چه تعداد دوست داشتی
بلکه از تو خواهد پرسید برای چندنفر دوست و رفیق بودی؟
6- خداوند از تو نخواهد پرسید میزان درآمد تو چقدر بود
بلکه از تو خواهد پرسید آیا فقیری را دستگیری نمودی؟
7- خداوند از تو نخواهد پرسید عنوان و مقام شغلی تو چه بود
بلکه از تو خواهد پرسید آیا سزاوار آن بودی وآن را به بهترین نحو انجام دادی؟
8- خداوند از تو نخواهد پرسید که چه اتومبیلی سوار می‌شدی
بلکه از تو خواهد پرسید که چندنفر را که وسیله نقلیه نداشتند به مقصد رساندی؟
9- خداوند از تو نخواهد پرسید چرا این قدر طول کشید تا به جست و جوی رستگاری بپردازی
بلکه با مهربانی تو را به جای دروازه های جهنم، به عمارت بهشتی خود خواهد برد.
10- خداوند از تو نخواهد پرسید که چرا این مطلب را برای دوستانت نخواندی
بلکه خواهد پرسید آیا از خواندن آن برای دیگران در وجدان خود احساس شرمندگی می‌کردی؟