.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها
.

.

سنگر فرهنگی جوانان « فاریاب » دیار فضیلت ها

از پوشش نامناسب عروسک گردانان تا تک‌خوانی دخترکان در تهران!

سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری مرکز هنرهای نمایشی اقدام به برگزاری جشنواره ای با نام جشن عروسکها نمودند. تشابه نگاه فرهنگی مسئولان شهرداری تهران نشان از سیاسی بودن انتقادات وارده از سوی بسیاری از نهاد های فرهنگی در مواجهه با سیاست های فرهنگی دولت دهم و گلایه از عدم پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در برنامه های مجموعه های تحت نظرشان نیز می باشد.

به گزارش سرویس فرهنگی پایگاه 598، سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری مرکز هنرهای نمایشی اقدام به برگزاری جشنواره ای با نام جشن عروسکها نمودند.

این مراسم که در روزهای 14 و 15 مهرماه در محل تئاتر شهر به مناسبت روز جهانی کودک برگزار می گردد حامل پیام روشنی از نگاه فرهنگی مسئولان اجرا کننده و انتقادات این افراد به سیاست های فرهنگی دولت می باشد.

تشابه نگاه فرهنگی مسئولان شهرداری تهران و وزارت ارشاد نشان از سیاسی بودن انتقادات وارده از سوی بسیاری از نهاد های فرهنگی در مواجهه با سیاست های فرهنگی دولت دهم و گلایه از عدم پیگیری مطالبات رهبر معظم انقلاب در برنامه های مجموعه های تحت نظرشان نیز می باشد.



کارگاه ساخت عروسک، وضعیت بد پوشش عروسک گردانان، حرکات موزون کودکان[دختران نوجوان] با آهنگ و ... خود نمونه ای روشن از نگاه این اردوگاه فرهنگی به این عرصه مظلوم می باشد.

در همین خصوص هفته گذشته رئیس جمهور در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری مهر با موضوع رهنمودهای مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ و عملکرد دولت دراین زمینه می گوید:  در زمینه فرهنگی هم باید بگویم که ما هم نگران مسائل فرهنگی هستیم. انقلاب ما یک انقلاب فرهنگی بود و آنچه که مقام معظم رهبری به ما رهنمود دادند، همان است که در کارگروه‌های فرهنگی تصویب و آن را دنبال کرده‌ایم. من فکر می‌کنم در بحث‌های فرهنگی مهم‌ترین مساله رویکردهای ماست. آیا ملت ما ملتی بی‌فرهنگ است؟ چنین نیست، تاریخ می‌گوید که ملت ما بافرهنگ‌ترین است و مردم ما خودشان توانسته‌اند عناصر ممتاز و درخشان فرهنگ خود را حفظ کنند. ملت ما اسلام، توحید، انسانیت، پاکی و سنت‌های متعالی را پذیرفته و پای آن ایستاده است.

رییس‌جمهور گفت: برخی وقتی سخن از فرهنگ می‌گویند گویا متهم اصلی در این زمینه مردمند، در حالی مردم ما مدعی هستند. اگر کوتاهی هست باید از مراکز فرهنگی مانند وزارت ارشاد، سازمان تبلیغات، صداوسیما، حوزه‌ها و دانشگاه‌ها پرسید.








                          

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد